کد خبر: ۴۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

۱۲۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه مجموع بیمه شدگان زیرپوشش این صندوق در استان را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۶ هزار نفر آنها مستمری‌بگیر هستند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, «محسن رشیدی‌اقدم» روز دوشنبه با اشاره به آمار جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه، افزود: طبق برآورد، صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌تواند ۳۰ درصد جمعیت استان را پوشش دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: کرمانشاه براساس آخرین ارزیابی های این صندوق در شاخصه های اصلی یعنی نسبت پوشش اعضاء به جامعه هدف و همچنین پوشش اعضای فعال به جامعه هدف؛ رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رشیدی‌اقدام این جایگاه را بر اساس اعلام گزارش تحلیل آمار و محاسبات بیمه ای ستاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۱- تا ۱۴۰۲ عنوان کرد.

وی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان؛ کشاورزان و عشایری کرمانشاه در شاخصه نسبت پوشش اعضاء به جامعه هدف در این ارزیابی ها؛ ۵۹.۴ درصد و در شاخصه نسبت پوشش اعضاء فعال به جامعه هدف ۴۴/۵ درصد کسب کرده و این در حالی است که متوسط کشوری در این ۲ شاخصه اصلی به ترتیب ۲۹/۳ و ۲۰/۱ درصد برآورده شده است.

رشیدی‌اقدم منظور از اعضای فعال جامعه هدف را بیمه شدگانی دانست که تمدید بیمه پردازی آنها مستمر ادامه دارد و بصورت سالیانه بیمه پرداخت می کنند.

وی حدقل میزان پرداخت حق بیمه در سال را برای بیمه شدگان هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سقف آن را ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۷۰ درصد حق بیمه این صندوق را خود دولت پرداخت می کند که این موضوع در دنیا بی‌سابقه است.

رشیدی‌اقدم همچنبن گغت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه قرار گرفته اند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ مورد آنها یعنی ۴۳ درصد بیمه شدگان بانوان هستند.
نظرات بینندگان