کد خبر: ۴۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
امیرعبداللهیان:

تا دیر نشده جنایت‌های جنگی را متوقف کنید

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت تمام سناریوهای ممکن را در نظر گرفته است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اختیار جریان مقاومت است.

مقاومت فلسطین  به تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد

وی تاکید کرد : مقاومت فلسطین  به تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد  و از توانایی بالایی برخوردار است.

وزیر خارجه کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت و فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است.

جریان مقاومت همه سناریوهای لازم را طراحی کرده است

امیرعبداللهیان همچنین با بیان این که در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، جریان مقاومت همه سناریوهای لازم را طراحی کرده است، گفت : در جریان گفت‌وگو با مقامات مقاومت دریافت کردم در زمان تصمیم برای پاسخ به این جنایت‌ها، پاسخی که داده می‌شود تعیین‌کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

شاید تا ساعات دیگر دیر شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.

وی گفت: هنوز فرصت سیاسی برای جلوگیری از وقوع یک بحران گسترده در منطقه وجود دارد. امروز بعد از این نشست با نماینده دبیر کل سازمان ملل در منطقه دیدار خواهم داشت و به او می‌گویم وقت ابتکار و فرصت سیاسی همچنان وجود دارد ولی فردا دیر است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدام صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم غزه گفت: کوچ اجباری مردم غزه نشانگر آن است که رژیم آپارتاید اسراییل به جای مقابله در میدان جنگ، حمله وجنایت علیه زنان و کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد خبر اخیر واشنگتن پست مبنی بر توافق قطر و آمریکا برای بلوکه شدن ۶ میلیارد دلار ایران که اکنون در بانک‌های قطر گفت: همه چیز در چارچوب توافق موجود بین تهران و دوحه در مسیر درست خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هرگونه گسترش جنگ در منطقه ، مسئولیتش متوجه رژیم صهیونسیتی و حامیان آن است.

وی همچنین گفت: هر قطعنامه‌ای در مورد فلسطین باید بر تامین حقوق مردم فلسطین و همچنین توقف فوری جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان و رفع محاصره غزه تاکید داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به دیدارهای اخیرش با رهبران مقاومت فلسطینی در بیروت گفت: آنها در این دیدارها گفتند که برخی از شهرک‌های صهیونیستی و مراکز نظامی رژیم اسراییل همچنان در کنترل نیروهای مقاومت است و صهیونیست‌ها آنقدر آشفته و شوک زده هستند که قادر به پس گیری این شهرک ها و مراکز نظامی نبوده‌اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آنها علیرغم برخورداری از حمایت یک جانبه آمریکا، باز از روی ضعف به حمله و کشتار شهروندان و غیرنظامیان روی آورده‌اند.

سید حسن نصرالله مرد عمل است

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به دیدار اخیرش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در این دیدار، در جریان آخرین تحولات میدانی مقاومت در غزه و جنوب لبنان قرار گرفتم.

وی ادامه داد: همه جهانیان می‌دانند که سید حسن نصرالله مرد عمل است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر سید حسن نصرالله در طول سال‌های گذشته در ارتباط با موضوع لبنان و منطقه گفت: لذا آنچه که سیدحسن نصرالله به آن می‌اندیشد، امنیت لبنان، امنیت منطقه و ایجاد آینده امنیتی پایدار در منطقه است؛ لذا حزب‌الله لبنان با در نظر گرفتن جمیع جهات به حمایت و اقدام خود به شکل مقتضی عمل می‌کند.

روش سید حسن نصرالله توضیح بعد از اقدام است

وی تصریح کرد: روش سید حسن نصرالله این است که اقدام می کند و بعد توضیح می دهد و افکار عمومی را در جریان آنچه که گذشت، قرار می‌دهد.

هرگونه اقدام حزب‌الله یک زلزله بزرگ برای صهیونیست‌ها خواهد بود

وی با بیان این که هنوز مقاومت فلسطین برای مقاومت و نشان دادن مقاومت قوی و پایدار از توانمندی بالایی در منطقه برخوردار است، گفت: با توجه به سناریوهای پیش روی حزب‌الله لبنان هرگونه اقدامی از سوی آن یک زلزله بزرگ برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی با اشاره به گفت وگوی تلفنی اخیر رییس جمهور ایران و محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در مورد تحولات اخیر فلسطین گفت: نه عربستان و نه هیچ کدام از رهبران جهان اسلام، موضوع فلسطین را از دستور کار خود خارج نکرده و نخواهند کرد.

طوفان‌الاقصی پاسخی خودجوش از سوی فلسطینی‌ها به تندروی‌های رژیم صهیونسیتی و نتانیاهو بود

وی همچنین گفت: امروز عمده رهبران غرب اتفاق نظر دارند که طوفان‌الاقصی پاسخی خودجوش از سوی فلسطینی‌ها به تندروی‌های رژیم صهیونسیتی و نتانیاهو در ماه‌های گذشته بوده است.

امیرعبداللهیان همچنین در این ارتباط افزود: یکی از مقامات عالیرتبه کشورهای اروپایی اخیرا در گفت‌وگویی که با او داشتم، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که موضوع فلسطین همچنان زنده است و کسی نمی‌تواند فلسطین را از صحنه خاورمیانه فراموش کند.
نظرات بینندگان