کد خبر: ۴۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۶ درصد افزایش به ۱۸۵۲ دلار و ۳۶ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز دوشنبه افزایش یافته است. درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و حماس خطر درگیری‌های وسیع‌تر در خاورمیانه را افزایش داده و تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.06 درصد افزایش به 1852 دلار و 36 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 1.02 درصدی به 1864 دلار رسیده است.

تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال مخاطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافته است. طبق گفته مت سیمسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس:«قیمت طلا احتمالاً به 1880 دلار می‌رسد، ولی به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از مرز 1900 دلار فراتر رود. مگر اینکه سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا کاهش قابل توجهی داشته باشد».

به نظر می‌رسد یک جنگ بزرگ در خاورمیانه در راه باشد که می‌تواند قیمت نفت را افزایش داده و تقاضا برای پشتوانه‌های ایمنی مانند اوراق قرضه، دلار،ین ژاپن و طلا را افزایش دهد.

اما اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا احتمال پایان قریب الوقوع روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را پایین آورده و می‌تواند مانع افزایش قابل توجه قیمت طلا شود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 1.14 درصد افزایش به 21 دلار و 97 سنت رسید و پلاتین با 1.01 درصد افزایش 890 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: