کد خبر: ۴۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

افزایش طلای جهانی

طلا امروز، پنجشنبه افزایش یافت و قرار بود به زنجیره زیان خود پایان دهد زیرا بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده و دلار از بالاترین سطح اخیر در آستانه انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در این هفته عقب‌نشینی کردند.
به گزارش قلم نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، بهای طلا تا ساعت ۹ و ۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۸۲۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و تلاش کرد تا از ضعیف ترین سطوح خود از ماه مارس که در روز سه‌شنبه به ثبت رسید، بازگردد. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت: در حالی که تلاش می‌شود قیمت طلا در جلسه امروز تثبیت شود، هنوز اعتقاد زیادی به بازگشت وجود ندارد. وی افزود که هر گونه حرکت قبل از لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در این هفته ممکن است کوتاه‌مدت باشد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بسیار کمتر از حد انتظار افزایش یافته است.
فروش گسترده اوراق قرضه دولتی جهان در روز چهارشنبه، بازدهی ۳۰ ساله خزانه‌داری آمریکا را برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به ۵ درصد و بازدهی ۱۰ ساله آلمان را به ۳ درصد رساند که می‌تواند رکود جهانی را تسریع کند و به سهام و اوراق قرضه شرکتی آسیب برساند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در روز پنجشنبه از بالاترین سطح ۱۶ سال گذشته کاهش یافت و دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و برخی از فشارها بر طلای بدون بازده را کاهش داد.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶۹.۳۱ تن رسید که پایین‌ترین میزان از آگوست ۲۰۱۹ است.

طبق گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار همچنین سایر فلزات گرانبها با قیمت دلار را تقویت کرد و نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۲۱.۱۹ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۷۰ دلار و ۱۶ سنت رسید که از پایین‌ترین میزان خود در یک سال گذشته در جلسه گذشته افزایش یافت و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۱۸۱ دلار و ۱۵ سنت رسید.
نظرات بینندگان