کد خبر: ۴۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

راه‌اندازی ۳۳ خط تولید و تولید ۷۵ داروی جدید در یک سال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام به حداقل رسیدن دیوانسالاری و تسریع در صدور مجوزها در حوزه غذا و دارو از راه‌اندازی ۳۳ خط تولید و ۷۵ داروی جدید در یک سال اخیر خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران فارما» (دارو و صنایع وابسته) گفت: این نمایشگاه با حضور و مشارکت ۴۲۷ شرکت داخلی و ۲۸۲ شرکت خارجی، نمایانگر گوشه‌ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه دارو به نمایش گذاشته شده است.

وی تولید دارو و تجهیزات پزشکی با کیفیت را از نقاط قوت و افتخارات حوزه سلامت برشمرد و عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشورها، داروی تولید ایران را مؤثر و موفق می‌دانند و در نمایشگاه‌هایی هم که در کشورهای مختلف برگزار شده است، بر این مهم اذعان دارند.

عین اللهی اظهارکرد: اکنون برترین جلوه قدرت جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی آن است که در حوزه سلامت وجود ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیات‌علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی، پشتوانه‌ای استوار برای حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شمار می‌آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ رشته‌ای در علوم پزشکی وجود ندارد که در داخل کشور و با توان نیروهای انسانی خود از آن بهره‌مند نباشیم و با توجه به تعداد دانشکده‌های داروسازی و ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود، لازم است میزان تولیدات دارویی را نیز افزایش دهیم.

عین‌اللهی با اشاره به این که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی شاخص‌های حوزه بهداشت توانسته ایم ارتقای ویژه پیدا کنیم، به اهم این شاخص‌ها اشاره و و عنوان کرد: در مهار کرونا یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه‌ بودیم که توانستیم با حمایت دانشمندان و دانشگاه‌های علوم پزشکی این بیماری را در مدت کوتاهی کنترل کنیم. در این مسیر ۶ نوع واکسن در کشور تولید شد و اکنون نیز آمادگی تولید هر نوع واکسن را داریم.

وی با اشاره به اهتمام دولت مردمی به توسعه تعاملات و مشارکت‌ کشورهای دوست و منطقه در حوزه سلامت اظهار کرد: سلامت نقطه مشترک همکاری و نیاز تمام کشورهاست که می‌تواند ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و سبب توسعه تعاملات بین‌المللی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: با پیشبرد برنامه‌های سلامت، فضای جدیدی از همکاری کشورهای منطقه و دوست در حال شکل‌گیری است که در آن دانشگاه‌ها می توانند به‌راحتی با یکدیگر تعامل علمی داشته باشند.

به گزارش وبدا، عین اللهی با تأکید بر این که راهبرد ما مشارکت و همکاری با دیگر کشورهاست ، تصریح کرد: طی مذاکراتی که با وزرای بهداشت ۲۰ کشور داشتیم از این فضا استقبال کردند و ما نیز باافتخار آماده هرگونه همکاری، به اشتراک کذاری دانش و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی هستیم.
نظرات بینندگان