کد خبر: ۴۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مواضع رییس جمهور در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و قرآن کریم، جای تقدیر و تشکر دارد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک و گرامی داشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و هفته وحدت اظهار کرد: باید در تمرین شکل دهی جامعه الگو برای ظهور الگوی بشریت، نقش تمام اجزای جامعه به رسمیت شناخته شود. جامعه‌ای که همه اقشار و آحاد آن از مردم تا مسئولین به دنبال تحقق و بسط عدالت باشند و زمینه ظهور منجی عالم را فراهم ساخته و ظلم ستیزی را وظیفه خود می دانند. ‌

وی افزود: همانگونه که ریاست قوه قضاییه روزگذشته بیان کرد، دستورات اکیدی صادر شده که پرونده متهمان تروریست به سرعت و دقت رسیدگی شده و نتیجه تحقیقات به زودی منتج به نتیجه می شود. آن وقت است که مردم در خواهند یافت چه برنامه‌های خطرناکی علیه حیثیت جانی آنان از سوی دشمنان طراحی شده بود که خوشبختانه با هوشیاری دستگاه های مختلف به نتیجه نرسید.

وی افزود: در این پرونده فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و مقطعی در عراق همکاری داشته، اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی کرده بود و اعضای این گروه اقدام به ساخت انواع بمب و جلیقه های انتحاری می‌کردند و  ریموت‌های تایمر تلفن همراه بر روی ان نصب شده بود تا در مراسم جا ماندگان اربعین تهران و به مناسبت مدارس و مناسبت های دیگر عملیاتی کنند؛ در واقع  یکی از عوامل اصلی که می خواست برخی از مواد منفجره را به تهران منتقل  کند، شناسایی شد و قبل از انفجار فرد مورد نظر دستگیر شد و دو نفر از نیروهای عزیز ما در حوزه عملیاتی وزارت اطلاعات مجروح شدند. اگرچه پروژه‌ها در نطفه ناکام ماند اما همچنان هوشیاری آحاد ملت در خنثی سازی توطئه‌ها را می‌طلبد. بسترهایی که در ظاهر اتو کشیده و رسمی هستند اما اهداف تروریستی را دنبال می‌کنند.

وی از اتخاذ تدابیر انقلابی رییس جمهور در نیویورک تقدیر کرد و گفت: مواضع ایشان در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و  قرآن کریم، جای تقدیر و تشکر دارد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی  درباره موضع دستگاه قضا در خصوص ساخت‌وساز در حاشیه و حریم رودخانه چهلبازه مشهد گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی واقع شده است و رای صادر شده و در مرحله اقدام است.

وی درباره پرونده آرمان علی وردی گفت: به اتهام ۸ متهم پرونده که در اغتشاشات سال گذشته او را  به شهادت رساندند، در شعبه  ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی می شود و اولین جلسه دادگاه ۱۵ مهرماه سال جاری خواهد بود. اتهام این افراد مشارکت در قتل و محاربه و اجتماع و تبانی علیه  امنیت ملی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری از جمله تخریب غیر اصولی خلازیر، فوت دو کودک در استخر آب بوستان و فوت چند کارگر در آراد کوه تهران گفت: در خصوص تخریب‌ها در منطقه ۱۹ پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده و نظریه قانونی جامع این گروه هنوز ارائه نشده اما چنانچه قصور و تقصیری بر فردی وارد شود قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۱ رفته بودند که با عبور از فنس وارد استخر می‌شوند و پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و در راستای شناسایی مقصران احتمالی تحقیقات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آراد کوه در کهریزک است گفت:  رئیس حوزه قضائی کهریزک پس از بررسی‌هایی که انجام داد متوجه می‌شود ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان رسانده می‌شوند که متأسفانه ۳ نفر از آنها فوت می‌کنند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده است و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: