کد خبر: ۴۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
پیمان پاک:

مصوبه‌ای در خصوص واردات خودرو با ارز خشکبار وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: هیچ جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, علیرضا پیمان پاک، با بیان اینکه هیچگونه جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری درباره تخصیص ارز کشاورزی به واردات خودرو تشکیل نشده است، گفت: معاون اول رئیس جمهوری صرفا دستور بررسی چالش‌های صادرات خشکبار و رسیدگی به دغدغه کشاورزان در این حوزه را داده است و جلسه‌ای مرتبط با واردات خودرو و مسائل ارزی در حضور ایشان تشکیل نشده است.

وی همچنین افزود: یکی از چالش‌های اصلی صادرات خشکبار بحث برگشت ارز حاصل از صادرات بوده که به مدت یکسال توسط سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی در حال بررسی و پیگیری است.

پیمان‌پاک اضافه کرد: در این بین روش‌های مختلف از جمله تهاتر  در چندین جلسه در بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد پیگیری شده، اما هنوز به مرحله تصویب و ابلاغ نرسیده است.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تصمیم گیرنده نهایی در حوزه مسائل ارزی کشور بانک مرکزی است، ادامه داد: در این راستا با توجه به دغدغه به جای کمیسیون اقتصادی مجلس و دولت در خصوص حل چالش‌های پیش روی صادرات خشکبار که ارتباط مستقیمی با معیشت کشاورزان و نیز حفظ جایگاه ایران در بازارهای جهانی پسته و خشکبار دارد تسهیل روش‌های مختلف بازگشت ارز حاصل از صادرات این حوزه توسط بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی در حال بررسی بوده و در قالب مصوبات لازم اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است: طی روزهای اخیر از سوی برخی مسوولان عنوان شد که طی آخرین تصمیم دولت، واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شده است.
نظرات بینندگان