کد خبر: ۴۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

فروش ۵۳ میلیاردی سینماها در شهریور

سینماهای کشور طی شهریورماه، با رشد ۱۰ درصدی به نسبت مردادماه، موفق شدند تا با جذب بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب، به فروش ۵۳ میلیارد تومانی دست یابند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، سینماهای کشور در شهریورماه پرتعطیلی، موفق شدند تا ۱ میلیون و ۲۴۳ هزار مخاطب داشته باشند که این آمار، فروش گیشه را به ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رساند. طبق این داده‌ها، مشخص می‌شود که تعداد مخاطبان و میزان فروش شهریورماه سینماها، به نسبت مرداد ماه امسال، با رشد ۱۰ درصدی مواجه بود.

در این ماه، حدود ۵۴ هزار سانس برای نمایش فیلم‌ها ترتیب داده شد که سهم بیشتر این سانس‌ها با تعداد حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ سانس به کمدی فسیل رسید.

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم شهریورماه، فسیل بود که حدود ۴۴۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بفروشد.

کمدی شهر هرت نیز با ۳۴۶ هزار مخاطب، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فروش داشت تا دومین فیلم پرفروش آخرین ماه تابستان عنوان بگیرد.
نارگیل ۲ هم ۱۷۲ هزار مخاطب داشت و توانست ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بفروشد.

چهارمین فیلم پرمخاطب شهریور، بی‌مادر است که ۶۷ هزار مخاطب داشت و حدود ۳ میلیارد تومان هم گیشه داشت.

ستاره‌بازی با ۴۹ هزار مخاطب، گیشه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.

آخرین تولد، عروسی مردم، آهنگ دونفره، کت چرمی و بعد از رفتن، به ترتیب، دیگر فیلم‌های پرمخاطب شهریورماه بودند.

از چهارشنبه هفته گذشته، فیلم‌های شماره ۱۰، هولیا و زنبور کارگر به روی پرده رفتند. همچنین قرار است از چهارشنبه این هفته چند فیلم ازجمله کمدی هتل و بچه زرنگ به نمایش درآیند. همچنین خبرهایی مبنی بر نمایش کمدی ویلای ساحلی منتشر شده که نمایش این آثار سبب خواهد شد تا اکران پائیزی سینماها با قدرت خوبی شروع شده تا درنهایت، گیشه پائیزی، با رشد چندبرابری به‌نسبت شهریورماه همراه باشد.

راه افتادن قطار سینمای ایران در فصل پائیز که یکی از بهترین زمان‌های نمایش فیلم در کشور است سبب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان آثار پرمخاطب بیشتری نسبت به نمایش فیلم خود طی شش‌ماهه دوم سال رغبت پیدا کنند.
نظرات بینندگان