کد خبر: ۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

همسویی تهران و مسکو برای پایان دادن به دخالت‌ بیگانگان در منطقه

وزیر دفاع روسیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تأکید بر همکاری تهران - مسکو، دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای را بزرگ‌ترین عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه‌ دانسته و تاکید کردند: گسترش همکارهای منطقه‌ای برای نیل به امنیت دسته‌جمعی از راه‌های مؤثر خاتمه دادن به دخالت‌های بیگانگان است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، وزیر دفاع فدراسیون روسیه که به دعوت رسمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تهران سفر کرده است، صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار ارتشبد «سرگئی شویگو» با «علی‌اکبر احمدیان»، درباره راه‌های گسترش همکارهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و مقابله با تهدیدات مشترک بحث و تبادل نظر شد.

همچنین دو طرف در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای، بین المللی و به‌ویژه تحولات حوزه قفقاز را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جریان این دیدار، وزیر دفاع روسیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تأکید بر گسترش روابط همه‌جانبه میان تهران - مسکو و مبارزه قاطع با تروریسم سازمان‌یافته، دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای را بزرگ‌ترین عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه‌ ذکر کردند و گسترش همکارهای منطقه‌ای برای نیل به امنیت دسته‌جمعی را از راه‌های مؤثر برای خاتمه دادن به دخالت‌های بیگانگان برشمردند.
نظرات بینندگان