کد خبر: ۴۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
رئیس‌جمهوری کلمبیا:

غرب تلاش کرد ما را به جنگ اوکراین بکشاند

رئیس جمهوری کلمبیا تاکید کرد، کشورهای غربی تلاش می‌کنند آمریکای لاتین را به جنگ اوکراین بکشانند که خودشان به راه انداخته‌اند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، گوستاو پترو، رئیس جمهوری کلمبیا در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: کشورهایی که تلاش می‌کنند آمریکای لاتین را با ارسال تسلیحات به کی‌یف وارد جنگ اوکراین کنند، همان‌هایی هستند که این درگیری را به وجود آورده‌اند.

پترو افزود: واقعا از آمریکای لاتین برای ارسال سلاح و نیرو به میدان جنگ درخواست شد. آنها فراموش کرده‌اند که کشورهای ما بارها توسط همین کسانی که امروز از کمک‌ها و امدادرسانی‌های تسلیحاتی صحبت می‌کنند، به جنگ کشیده شده‌اند. آنها فراموش کرده‌اند که به خاطر نفت در عراق، سوریه و لیبی جنگیدند. آنها فراموش کرده‌اند که به همان دلایلی که برای حفاظت از زلنسکی می‌آورند، از فلسطین هم باید حفاظت کنند.

وی افزود: آنها فراموش کرده‌اند که برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار باید همه درگیری‌ها تمام شوند اما به شروع یکی از این درگیری‌ها کمک کردند زیرا این درگیری به نفع قدرت‌های جهانی حاضر در بازی تاج و تخت است، زیرا به نفعشان نیست که به این درگیری پایان دهند.

پترو در ادامه گفت، کشورهای پیشرفته نتوانستند به تعهدات خود در مورد تامین مالی تغییرات اقلیمی پایبند باشند. آنها ۱۰۰ میلیارد دلار ندارند که به کشورهای دیگر داده و از آنها در برابر سیل و طوفان حمایت کنند اما برای امدادرسانی‌های تسلیحاتی و شعله‌ور کردن بحران اوکراین پول دارند.

پترو با پیشنهاد آمریکا درباره تحویل تجهیزات نظامی ساخت روسیه به اوکراین مخالفت کرد.
نظرات بینندگان