کد خبر: ۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

انتقاد دو عضو شورای شهر از نحوه جذب نیرو در بدنه شهرداری تهران

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نسبت به جذب نیرو در شهرداری تذکر داد و خواستار بکارگیری نیروی تربیت شده در این سازمان طی سال‌های گذشته به جای نیروهای جدید شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، حبیب کاشانی در خصوص جذب نیرو در بدنه شهرداری تهران، گفت: پس از این سال‍ها که در شهرداری نیروهایی در دوره‌های مختلف تربیت شده‌اند، این حق را دارند که به آن‌ها فرصتی داده شود. در اینجا صحبت از بازنشستگانی است که بیش از سی سال در شهرداری خدمت کرده‌اند و کسانی که قرار است به خیل این بازنشستگان افزوده شوند؛ درک این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در بحث جذب نیرو، آشنایی با بدنه بسیار مهم است. در مسائلی اینچنین که نیاز به شناخت عمیقی دارد؛ بهتر است از نیروهایی که سال‌ها در این بدنه تربیت شده‌اند؛ استفاده شود.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی نیز در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به انتصابات در شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران بیش از ۱۰۰ هزار نیروی انسانی دارد و قبلا هم تکرار کردم که کاری در شهرداری تهران نیست که پرسنل از پس آن بر نیاید و ما باید از نیروی انسانی درون شهرداری برای انجام امور استفاده کنیم.

وی افزود: متأسفانه باز هم در انتصابات شاهد هستیم به جای استفاده از نیروهای شهرداری، از افرادی استفاده می‌کنند که یا مدت کوتاهی در شهرداری حضور دارند و یا اصلا شناختی درباره شهرداری ندارند .

آخوندی تاکید کرد: برای سومین بار در طول دو سال تذکر می‌دهم اگر قرار است انتصابی در سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام شود حتما اولویت باید پرسنل شهرداری باشد، گاهی فرد موردنظر را در درون بدنه شهرداری پیدا نمی‌کنیم و آنوقت است که انتصاب از بیرون شهرداری قابل توجیه است؛ اما اینکه از همان ابتدا به دنبال انتصاب نیروی خارج از شهرداری باشیم قابل پذیرش نیست.
نظرات بینندگان