کد خبر: ۴۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

قیمت جهانی طلا امروز افزایشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۹۳۰ دلار و ۷ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، احتمال ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اجلاس این هفته، قیمت طلا را در روز دوشنبه افزایش داده است.

تورم بالا و اطلاعات اقتصادی آمریکا نتوانسته بازارها را در مورد افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی متقاعد کند. بدین ترتیب قیمت طلا طی روزهای اخیر افزایش یافته است. اما از طرف دیگر افزایش شاخص دلار تا بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته، افزایش قیمت طلا را در سطح محدودی نگه داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد افزایش به 1930 دلار و 7 سنت رسید.

نگرانی در مورد تعطیلی دولت آمریکا هم تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و بر قیمت آن افزوده است. قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه آمریکا در مورد هزینه‌های دفاعی و کاهش هزینه‌های مالی اختلاف نظر دارند. این قانون گذاران حدود دو هفته فرصت دارند لایحه جدید هزینه‌کرد دولت را ارائه دهند و مانع تعطیلی آن شوند.

اما از نظر تاریخی، قیمت طلا تغییر چندانی در تعطیلی‌های دولت آمریکا نداشته است. در تعطیلی 2019-2018 که طولانی‌ترین دوره تعطیلی دولت آمریکا بود، قیمت طلا تنها 20 دلار طی 35 روز افزایش یافت.

تا حد زیادی انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در روز چهارشنبه و در پایان اجلاس دو روزه آن ثابت نگه دارد. اما بازارها همچنان نگران دورنمای بانک مرکزی آمریکا هستند چون تورم بالا و اطلاعات اقتصادی این کشور زمینه را برای افزایش دوباره نرخ بهره فراهم کرده است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را تا اواسط سال آینده میلادی در همین سطح یعنی بالاترین رقم طی 20 سال گذشته نگه دارد. این شرایط قیمت طلا را طی یک سال گذشته به شدت تحت تاثیر قرار داده و احتمالاً افزایش قیمت آن را هم در آینده محدود می‌کند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

علاوه بر فدرال رزرو آمریکا بانک‌های مرکزی چین انگلیس و ژاپن هم در این هفته سیاست‌های پولی خود را اعلام می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.40 درصد افزایش به 23 دلار و 48 سنت رسید و پلاتین با 0.60 درصد افزایش 935 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان