کد خبر: ۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

قهرمانی مصر در والیبال آفریقا

تیم ملی والیبال مصر موفق شد در مسابقات والیبال قهرمانی آفریقا در رده اول بایستد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، درجریان فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آفریقا در شهر قاهره، تیم ملی والیبال مصر به مصاف تیم ملی والیبال الجزایر رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی دست یابد. این بازی به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۲ بر ۲۵ به سود والیبال مصر پایان یافت تا این تیم قهرمان رقابت‌های آفریقا شود.

برد مصر در فینال این مسابقات درحالی بود که در سال ۲۰۲۱ تونس موفق شده بود قهرمان مسابقات قهرمانی آفریقا شود اما مصر با پیروزی در فینال، عنوان قهرمانی را از تونس پس گرفت.

در دیدار رده‌بندی، لیبی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک کامرون را شکست دهد. این بازی در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۵ به سود لیبی پایان یافت تا این تیم به مدال برنز این مسابقات برسد.

این مسابقات بدون جنجال نبود. مراکش که پیش‌بینی می‌شد در میان پیشتازان قرار گیرد، در جایگاه هشتم قرار گرفت. این رتبه درحالی برای مراکش به دست آمد که محمد الحچدادی، ستاره و کاپیتان مراکش به علت تعلیق در این بازی‌ها به میدان نرفت. او بعد از این اتفاق به رسانه‌های اجتماعی رفت و اعلام کرد که در حق او عدالت رعایت نشده که این موضوع  گمانه‌زنی‌های متعددی را برانگیخت.
نظرات بینندگان