کد خبر: ۴۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
بهادری جهرمی:

ذهن مردم را مشوش نکنیم

سخنگوی دولت با اشاره به موضوع ذرت‌های آلوده در همدان، گفت: در این استان شش سیلوی ذرت وجود دارد و اینکه یک سیلو از این میان مسئله‌ای داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد ندارد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی اختلاف نظرها در زمینه انبار ذرت همدان و فاسدشدن محصولات آن، اظهار کرد: کالاهایی که برای انبارها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبارها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

وی افزود: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبارها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همدان شش سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان - آن هم فقط در همدان و نه کل کشور - مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب شده و هیئت وزیران و رئیس‌جمهوری اختیارات ویژه‌ای برای اولین‌بار به او تفویض کرده است تا نیازهای استان از جمله ایجاد اشتغال، رفع تنش‌های آبی و گسترش خطوط ترانزیتی و توسعه سواحل مکران که موارد اخیر از مسائل ملی هستند تأمین شوند.

دبیر هیئت دولت ادامه داد: یعنی علاوه بر مواردی که مربوط به صرف استان است، موضوعات ملی مثل راه‌آهن خاش - زاهدان که افتتاح می‌شود و بخش‌های بعدی آن هم در حال پیگیری است تا در همین دولت افتتاح شود، همگی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری راهبری می‌شوند.

وی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تمرکز ویژه‌ای بر سیستان و بلوچستان و خوزستان دارد و مستمر با استانداران در ارتباط است تا سعی کند مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان چهره‌ای متفاوت از چهره گذشته پیدا کنند.
نظرات بینندگان