کد خبر: ۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

قیمت نفت روی قله ۱۰ ماه اخیر ایستاد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۲۴ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت که به خاطر پیش بینی اوپک و آمریکا در مورد کاهش بیشتر عرضه طی ماه‌های آینده، به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده بود، تثبیت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.20 درصد افزایش به 92 دلار و 24 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 23 سنت معادل 0.26 درصد افزایش، 89 دلار و 7 سنت معامله می‌شود.
قیمت نفت آمریکا در روز گذشته پس از یک افزایش 1.8 درصدی به حدود 89 دلار رسیده بود. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد انتظار دارد بازار در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی با 3.3 میلیون بشکه در روز کمبود عرضه مواجه شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا کمبود عرضه را 230 هزار بشکه پیش بینی می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند این آمار و ارقام برخلاف ادعای اوپک است که هدف خود را متعادل نگه داشتن بازار اعلام کرده بود. برخی کشورهای اصلی مصرف کننده نفت نگران بالاتر رفتن قیمت‌ها هستند.
پیش‌بینی کمبود عرضه در فصل پاییز یک هفته پس از آن صورت گرفته که عربستان و روسیه کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کردند.
این تصمیم روسیه و عربستان قیمت نفت را بالا برده و انتظار می‌رود این افزایش قیمت در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.
آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 1.17 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته است.
از طرف دیگر، مختل شدن تولید نفت لیبی به خاطر طوفان عرضه نفت در بازار را در کوتاه مدت محدودتر می‌کند. قزاقستان هم اعلام کرده تولید روزانه خود را به خاطر فصل تعمیرات و نگهداری پایین می‌آورد.
نظرات بینندگان