کد خبر: ۴۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

توصیه وزارت بهداشت به گروه‌های پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، توصیه کرد گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر شهنام عرشی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، حتما از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه معمولا در آبان ماه هر سال شاهد اوج پیک آنفلوآنزا در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، کسانی که بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یکسال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری های تنفسی، گفت: در شهریورماه و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم. بنابراین شستشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

عرشی، افزود: اگر افرادی هستند که اسهال شدید دارند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده، توصیه بر این است که در اولین فرصت به پزشک معالج مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

بنابر اعلام وبدا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: افرادی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل و دارای علائمی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی هستند حتما از ماسک استفاده کنند.
نظرات بینندگان