کد خبر: ۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

قیمت جهانی طلا افزایشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۱۵ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به خاطر پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که می‌تواند مسیر فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد افزایش به 1927 دلار و 15 سنت رسید.

طبق گفته مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس، اگر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا واقعاً متوقف شده باشد و این بانک زودتر از حد انتظار نرخ بهره را پایین بیاورد، ارزش دلار هم کاهش یافته و طلا می‌تواند بالاتر از سطح 1900 دلار قرار بگیرد.

قیمت طلا در سطح متوسط 200 روزه باقی مانده که یک سطح فنی بسیار با اهمیت است. اگر تورم در آمریکا به هدف بانک مرکزی نرسد، تاثیر بیشتری بر ارزش دلار می‌گذارد.

شاخص دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله بانک مرکزی آمریکا 0.3 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. بدین ترتیب قیمت طلا می‌تواند تا 1950 دلار هم افزایش یابد.

انتظار می‌رود اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت در روز چهارشنبه منتشر شود و نشانه‌های بیشتری در مورد تصمیم فدرال رزرو در ادامه سال جاری میلادی ارائه دهد‌.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.87 درصد افزایش به 23 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با 1.03 درصد افزایش، 95 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان