کد خبر: ۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

پیوند ملت ایران و اهل بیت ناگسستنی و ابدی است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین همچون گذشته نشان داد که پیوند ملت ایران و اهل بیت ناگسستنی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: در ابتدا درگذشت جانکاه ۶ کارگر زحمت‌کش در انفجار معدن زغال سنگ البرز شرقی در طرزه دامغان را به خانواده این افراد، جامعه کارگری و آحاد ملت تسلیت می‌گویم. اینجانب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ماموریت می‌دهم که علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی در تامین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این چنینی و با توجه به اظهارات سایر کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را با قید فوریت به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: این ضایعه جانکاه باید به فرصتی تبدیل شود تا امنیت و ایمنی کارگران زحمتکش معادن مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف گفت: فرا رسیدن سالروز دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی را که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و همچنین مفسر قرآن و اولین امام جمعه تهران آیت‌الله سید محمود طالقانی را گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بار دیگر حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین امسال و افزایش تعداد زائران ایرانی همچون گذشته نشان داد که پیوند ملت ایران و اهل بیت ناگسستنی است بدخواهان این ملت به این موضوع پی برده‌اند که تا زمانی که عشق اهل بیت و امام حسین (ع) در دل این ملت زنده است نمی‌توانند بر آب و خاک این سرزمین تسلط پیدا کنند. از مسئولان اجرایی کشوری که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائران را کاهش داده و باعث رضایت مشهود مردم شدند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: ان شاءالله در سال‌های آینده مشکلات باقی مانده به ویژه مشکل حمل و نقل برطرف شود. از ملت عراق نیز که با بی‌اعتنایی به اختلاف افکنی دشمنان اسلام به شکل شایسته از زائران پذیرایی کردند تشکر ویژه دارم.
نظرات بینندگان