کد خبر: ۴۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

وزش باد شدید و گرد و خاک در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و احتمال رخداد توفان لحظه‌ای در استان هشدار داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدارنارنجی‌ رنگ آورده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید، وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ شهریورماه) در استان تهران و دوشنبه (۲۰ شهریورماه) درغرب و نیمه‌جنوبی و ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی کاهش موقت دید و کیفیت هوا، تاثیر بر تجهیزات حساس به گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاع، احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس برق، دکل‌های برق و مخابرات و تجهیزات ساختمانی مرتفع مانند جرثقیل‌های مرتفع و سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و فرسوده و نهال‌ها، آسیب به پوشش گلخانه‌ها به ویژه در روز یکشنبه احتمال رخداد توفان لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران در این وضعیت آب و هوایی خودداری از تردد افراد کهنسال، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی، عدم صعود به ارتفاعات، استحکام سازه‌های سست و موقت، رعایت نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع، خودداری از قرارگیری در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و بنرهای تبلیغاتی و سایه بان‌ها، عدم تردد از کنار سازه‌های یاد شده، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و ارگان‌های ذیربط را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
نظرات بینندگان