کد خبر: ۴۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

قیمت طلا و سکه اعلام شد

قیمت دلار امروز یک پله عقب نشست و به ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. این تغییر اندک آیا بر قیمت طلا و سکه هم تاثیر گذاشته است؟
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری تجارت‌نیوز، بررسی قیمت طلا و سکه در بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها امروز ۱۶ شهریور ماه نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بوده و روند افزایشی یا کاهشی درباره قیمت دلار رخ نداده است.

قیمت سکه امامی، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر ثابت مانده و قیمت سکه بهار آزادی و نیم سکه کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشته است. بر اساس تابلوی معاملات طلا، قیمت سکه امامی امروز ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی با اندکی کاهش به ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه هم با کاهش ۵۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون تومان بود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

طلا و سکه بخریم یا نه؟

اما روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟ این چندمین ماه متوالی است که قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی مانده و نوسان بسیار محدودی را ثبت می‌کند. برای همین برخی از معامله‌گران معتقدند که طلا و سکه کف‌سازی کرده‌اند و قیمت‌ها دیگر از این کمتر نمی‌شود. از آن جمله نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید  یش‌بینی می‌شود کاهش قیمت طلا بیش از این ادامه‌دار نباشد و به مردم توصیه می‌شود در هر زمانی که تصمیم به خرید دارند، خرید خود را انجام دهند.

البته مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی این گفته را قبول ندارد و پیش بینی می‌کند که احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد. به گفته این کارشناس «اگر قیمت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شکسته شود، قیمت تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز قابلیت اصلاح دارد. در صورت افزایش قیمت تا منطقه ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز می‌توان گفت بازار در روند صعودی قرار گرفته است.»

اما توصیه وی به خریداران طلا و سکه چیست؟ وی به معامله‌گران بازار طلا توصیه کرد که به دنبال نقطه‌زنی نباشند و گفت: «در شرایط فعلی خریدهای پله‌ای مساعد است. زیرا ما در فضای رکود تورمی هستیم و همه بازارها این شرایط را دارند. معامله‌گران باید نوع عملکردشان را بر اساس خریدهای پله‌ای بگذارند.»

دیبا در ادامه تاکید کرد: «در زمانی که بازارها حرکت خود را شروع کنند و از رکود خارج‌ شوند، میانگین خرید و بازدهی بازار هم بالا خواهد رفت. زیرا شرایط ورود در مناطق ارزنده‌ای صورت گرفته است. بنابراین منطقه فعلی را می‌توانیم محدوده درست تفسیر کنیم و بهتر است خرید برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت صورت گیرد.»
نظرات بینندگان