کد خبر: ۴۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

هر دولتی با اتکا به قانون می‌تواند پیشرفت کند

فعال سیاسی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت دقیقا همسو و همراه با مطالبات مردم در بخش‌های اقتصادی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, محسن کوهکن با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب  درباره این‌که ایشان فرمودند آینده  را فدای امروز نکنید اظهار کرد: در دولت‌های گذشته دیدید که همه چیز را به اشتباه به برجام وصل کردند. دولت‌هایی که سر کار بودند همواره مشکلات اقتصادی داشتند. سیاسی‌ترین حرف این است که فلان دولت مشکل اقتصادی نداشته است.  در زمان جنگ دولت‌ها درگیر جنگ بودند و اولویت جنگ بود و با شروع سازندگی منابع به سمت و سوی اصلاح ویرانی‌های دوران دفاع مقدس و رفع عقب افتادگی در زمینه‌های عمرانی رفت. در همان زمان  می‌بینیم مولفه‌هایی که تاثیر گذار در اقتصاد و وضعیت مردم بودند به نوعی خود را نشان دادند. پذیرش قطعنامه، سقوط قیمت‌ها و تزریق پول  که آثار خودش را در جامعه داشت. در دولت بعدی یعنی دولت  هشت ساله اصلاحات، مشکلات اقتصادی کم نبود و می‌بینید به دنبال دو سه تا طرح اقتصادی بودند و  طرح ساماندهی اقتصادی  از این موارد بود و در دولتی دنبال می‌شد که افزایش قیمت‌ها متناسب با زمان خودش در حدی بود که تصمیم بگیرند تا کنترل شود. از آن دولت بعدی تا دولت کنونی شما با اقتصادی روبرو هستید که از مشکلاتی رنج می برد؛ تولید پایین و سرانه مصرف بالا و منابع محدود و تعهداتی که برای دولت مستقر است بالاست.

کوهکن ادامه داد: یک دولت در بین دولت‌ها آمده که به سمت تک نرخی کردن ارز رفت.  برخی از اقدامات در زمینه  تک نرخی شدن ارز انجام شده اما حجم کارها در حدی نبوده  که بتوان نمره خوبی به آن داد. بزرگترین مانع برای هر دولتی این است که عده‌ای سهوا یا عمدا دست به جوسازی بزنند ولو دولت گوش نکند، اما به هر جهت بخشی از وقتش را صرف پاسخگویی می‌کند و اگر بی‌توجه هم باشد و جوسازان بتوانند موفق شوند، اکثریت را با خود همراه می‌کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد:  مقام معظم رهبری با صراحت از ضعف دولت در تبیین کارهایش برای مردم  نیز انتقاد کردند. فرمایشات رهبری خطاب به دولت دقیقا هم سو و همراه با مطالبات مردم در بخش‌های اقتصادی است. اکنون یکی از مشکلاتی که وجود دارد، بحث مسکن است، البته این دولت نشان داده به این موضوع توجه دارد و این‌که  چقدر موفق می‌شود به نظرات متخصصین و مشورت کردن با آن‌ها بستگی دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های کم‌توجهی به نیروهای باتجربه گفت: دولت باید ساز و کار استفاده از افراد باتجربه را تدوین و تبیین کند. رهبری در آخرین نکته، دولتمردان را به بی‌اعتنایی به جوسازی‌ها و حاشیه‌ها توصیه کردند و فرمودند اگر تصمیم یا اقدام شما، سنجیده و اندیشیده شده است نباید به جنجال‌های گروه های فشار توجه کنید بلکه با توکل به خدا گام‌ها را محکم و با پیگیری کامل بردارید؛ لذا با توجه به فرمایشات رهبری می‌بینید که هر دولتی به اتکای قانون و شرح وظایف و مسوولیت‌پذیری می‌تواند آهنگ پیشرفت و موفقیت خود را که خروجی‌اش خدمت به مردم باشد، طی کند.
نظرات بینندگان