کد خبر: ۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

افتتاح متروی پرند در انتظار تأمین برق

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از حل مشکل تأمین برق مترو پرند خبر داد و گفت: مسؤولان قول دادند این مشکل در اسرع وقت رفع شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, محسن هرمزی، در خصوص زمان آغاز رسمی فعالیت خط متروی پرند که قرار بود در هفته دولت افتتاح شود، گفت: عملیات کابل کشی برای تأمین برق مورد نیاز خط متروی پرند در حال انجام است.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به بازدید رئیس جمهور از خط متروی پرند، با تأکید بر آنکه طی این بازدید یکی از درخواست های ما برای راه اندازی خط متروی پرند، تأمین دو فیدر هفت و نیم مگاواتی برق بود، افزود: مسئولان مربوطه در این بازدید قول مساعد دادند تا مشکل تأمین برق خط مترو را به زودی حل و فصل کنند ؛ در واقع بعد از تحقق این مهم ، ابتدا تست گرم مسیر و بعد از آن بهره برداری رسمی از خط متروی پرند انجام خواهد شد و حالا نیز قول دادند که این مشکل در اسرع وقت رفع شود.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث خط متروی پرند، گفت: وضعیت حال حاضر پروژه این گونه است که نازک کاری ایستگاه از مرز ۹۸ درصد فراتر رفته و ریل گذاری مسیر رفت و برگشت به طول ۳۸ کیلومتر (۱۹کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت) انجام شده است . از طرفی دیواره بتنی شمالی پروژه کامل شده و نصب ریل سوم در مسیر رفت به پیشرفت ۸۰ درصد رسیده است . کابل کشی مسیر رفت نیز پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است. ضمنا ۶۰ درصد تجهیزات پروژه تهیه شده و به مرور زمان نصب خواهد شد . در ۲ کیلومتر ابتدایی مسیر ( از سمت ایستگاه پرند ) نیز حفاظ فلزی نصب خواهد شد.

هرمزی که علاوه بر مسئولیت مدیر عاملی شرکت متروی تهران ، همزمان سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز هست، تاکید کرد: ارزش پروژه به نرخ روز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته شهردار تهران در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده بود که خط متروی پرند شامل حدود ۲۰ کیلومتر مسیر رفت و ۲۰ کیلومتر مسیر برگشت و یک ایستگاه، ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. البته هنوز موضوع تأمین برق آن از طریق فیدرهای تغذیه نیرو باقی مانده است.
نظرات بینندگان