کد خبر: ۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

حادثه معدن طزره غیر منتظره بود

وزیر کشور با بیان اینکه حادثه معدن طزره دامغان کاملا غیر منتظره بوده است، گفت: ارتقاء شرایط ایمنی این معدن در دستور کار است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به دامغان برای بررسی میدانی جان باختن شش معدن چی در معدن طزره دامغان ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های جان باختگان انفجار این معدن بابیان اینکه حادثه اتفاق افتاده تونل رزمجاه کاملاً غیر منتظره و غیرقابل پیش‌بینی بوده است، ابراز داشت: ارتقا شرایط ایمنی این معدن با همکاری شرکت البرز شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه مقررات و ضوابط ایمنی لازم در این معدن رعایت شده است، افزود: این نکته را باید پذیرفت که کار در چنین شرایط کاری همواره با ریسک همراه است و باید وضعیت کار در معادن بیش از پیش بهبود داده شود.

وزیر کشور ضمن بیان اینکه حادثه درست در لحظه تعطیلی معدن و خروج کارگران اتفاق افتاده است، ابراز داشت: طبق گزارش‌های واصله گاز محبوس شده میان لایه‌ها باز و بر اثر جرقه پیکور انفجار را رقم زده است.

وحیدی ضمن بیان اینکه امداد رسانی از شب گذشته تا کنون در محوطه کارگاهی به نحو مطلوب صورت گرفته است، تصریح کرد: مسموم شدگان به سرعت مداوا و کار امداد محبوس شدگان حساب شده پیش رفته است.

وی افزود: نیروهای کارشناس با کم کردن گاز داخل تونل توانستند مسیری را باز کنند تا امداد رسانی بدون خطر و احتمال انفجار بعدی ادامه یابد که در نهایت پیکر شش جان باخته خارج و به دامغان انتقال یافت.

جان باختگان حادثه معدن بیش از بیست سال سابقه کاری داشته و همگی متأهل و بین ۴۰ تا ۵۱ سال سن داشتند.
نظرات بینندگان