کد خبر: ۴۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

ثبت جهانی پیاده‌روی اربعین افکار عمومی دنیا را نسبت به فرهنگ حسینی آشناتر می‌کند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کردند: ثبت جهانی پیاده روی اربعین از جمله اقداماتی است که می تواند افکار عمومی دنیا را نسبت به فرهنگ حسینی آشناتر کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در صفحات شخصی خود در توئیتر، تاکید کردند که اربعین متعلق به تمام انسان های آزاده ای است که تشنه عدالت و محو کننده ظلم و شرک هستند.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس

«پیاده روی باشکوه اربعین در عصر ما الگویی ساخته است که در دهه های قبل اثری از آن نبود. اربعین نشانه زنده و پویا بودن مکتب عاشورا است. مکتبی که حتی برای هزار و چند صد سال پس از خود نیز الگوهای تازه خلق می کند.»

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ

«امروز اربعین تبدیل به نمونه بارز مفهوم «اجتماع تحت یک بیرق» گردیده است که امام خمینی (ره) بر آن اساس انقلاب اسلامی را بنیان نهاد. جاذبه مغناطیس حسینی در اربعین نه تنها مذاهب اسلامی بلکه تمام انسان های آزاده را به خود جلب کرده است.»

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان

« ثبت جهانی پیاده روی اربعین از جمله اقداماتی است که می تواند افکار عمومی دنیا را نسبت به فرهنگ حسینی آشناتر کند. اربعین متعلق به تمام انسان های آزاده ای است که تشنه عدالت و محو کننده ظلم و شرک هستند. می طلبد دو کشور ایران و عراق برای نهایی کردن ثبت جهانی اربعین همکاری بیشتری بعمل آورند.»

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز

« رهبر معظم انقلاب: درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت؛ این بیان ایشان در بیش از ۳۰ سال پیش بود و امروز در مقابل جنگ ترکیبی تمام عیار، اربعین حکم یک رزمایش جهانی در مقابل جریان کفر را دارد.»

علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ

« اربعین مسیری از جنس امید و ایمان است که پیام عاشورا را تا قیام ظهور ادامه می دهد.»
نظرات بینندگان