کد خبر: ۴۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
همایون شجریان:

با نفس مردم‌ زنده‌ام

همایون شجریان (خواننده موسیقی ایرانی) که به تازگی تور کنسرت‌های اروپایی خود را از کشور ترکیه آغازکرده است، درباره جزئیات این تور سخن گفت و اظهار کرد: با نفس مردم‌ زنده‌ام.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، این هنرمند درباره جزئیات تور اروپایی ۲۰۲۳ خود توضیح داد: تور ما از استانبول آغاز شد و در اروپا ادامه خواهد یافت. آمستردام، فرانکفورت، برلین، استکهلم، یوته‌بری مقاصد بعدی ما هستند و در نهایت این تور در کپنهاگ پایان خواهد یافت.

شجریان درباره استقبال مخاطبان از کنسرت استانبول گفت: همه لحظات این اجراها برایم پر از لطف مردم است و این توجهی که به موسیقی‌ بنده می‌شود، برایم جذاب است. فکر می‌کنم این یک همدلی متقابل است؛ چرا که من هم از موسیقی ترکیه و آثار هنرمندان این کشور لذت می‌برم. شماری از هموطنان ما هم در ترکیه زندگی می‌کنند و در شهر نیز شاهد حضور آنها هستیم و باعث می‌شود ما در ترکیه چندان احساس غریبگی نکنیم. از مردم ممنونم و به نفس آنها زنده‌ام.

او که در حاشیه کنسرتش در سالن کنگره خلیج استانبول با شبکه «آنادولو» گفتگو می‌کرد، از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد و اظهار کرد: آلبومی با استاد کیخسرو پورناظری آماده انتشار داریم که قرار است، به زودی منتشر شود. این اثر تقریبا ۳ سال پیش ضبط شده بود و اکنون در مرحله میکس قرار دارد.

شجریان که مدتی پیش کنسرت «رنگ صدا» را در تهران روی صحنه برده بود، در کنسرت ترکیه نیز قطعاتی مثل «بگذار سر به سینه من»، «پر کن پیاله را»، «مرغ سحر» و «زلف بر باد مده» را اجرا کرد و این در حالی بود که آرش گوران رهبری ارکستر این هنرمند را بر عهده داشت.
نظرات بینندگان