کد خبر: ۴۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

۲۰ شهریور، پایان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد تا ۲۰ شهریور به اتمام می‌رسد، گفت: امسال ۳۰ مدرسه‌ و چند هنرستان ‌به تعداد مدارس شاهد در کشور اضافه شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، زهرا پناهی‌روا با بیان این‌که ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد هنوز ادامه دارد، اظهار کرد: ‌پیش‌بینی کرده بودیم که ثبت‌نام‌ها تا آخر مرداد تمام شود اما امسال کل ثبت‌نام‌ها از طریق فناوری اطلاعات وزارتخانه انجام می‌شود و به همین دلیل ثبت‌نام‌ها مقداری با تاخیر انجام شد. بنابراین هنوز کارهای ثبت‌نام‌ در حال انجام است و شاید حداقل تا ۲۰ شهریور زمان ببرد که ثبت‌نام‌ها به طور کامل در همه مقاطع تحصیلی به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که اکثر ثبت‌نام‌ها انجام شده و فقط موارد و کمیسیون‌های خاص هستند که جلسات آن‌ها باید برگزار شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت کلاس‌های مدارس شاهد به دلیل استقبال بسیار زیاد ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و همچنین مجموعه کل خانواده‌ها در سراسر کشور، پر شده و با سیل عظیمی از خانواده‌ها و مراجعه‌کنندگان روبه‌رو هستیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که اکنون نیز بیشتر ثبت‌نام‌ها در حوزه ایثارگران است، اظهار کرد: امسال بازبینی بخشنامه‌های ثبت‌نام مدارس شاهد ‌در دستور کار قرار گرفت و امتیازات بیشتری به ایثارگران اختصاص داده شد تا بتوانیم از دانش‌آموزان خانواده‌های ایثارگران و شهدا برای تحصیل در مدارس شاهد بیشتر استفاده کنیم.

پناهی‌روا با بیان این‌که استقبال از مدارس شاهد زیاد و ظرفیت ما بسیار کم است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۶۱ مدرسه شاهد با ۴۵۰ هزار دانش‌آموز در ‌کشور داشتیم. اما امسال حدود ۳۰ مدرسه در طرح متوازن‌سازی مدارس شاهد در مقاطع مختلف تحصیلی به این تعداد اضافه شد و در کنار آن تعدادی هنرستان فنی هم به مدارس شاهد کشور اضافه شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که در مجموع ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور داشته باشیم که جمعیت دانش‌آموزی نیز به نسبت افزایش پیدا می‌کند.
نظرات بینندگان