کد خبر: ۴۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

تذکر رهبر معظم انقلاب درباره سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

وزیر نفت با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند که افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید منجر به افزایش رشد تولید شود، گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت به رشد قابل توجه تولید محصولات پتروشیمی اشاره و با تأکید بر اقدامات ارزنده در زمینه نفت و گاز افتتاح مرحله‌ یازدهم پارس جنوبی را یک نمونه از رشد در این حوزه دانستند که در همین زمینه جواد اوجی، وزیر نفت در گفت‌وگویی با سایت رهبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی عنوان کرد: طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی، ۲۰ سال روی زمین مانده بود. دولت به دولت و قرارداد به قرارداد دست به دست شد و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. آخرینش قرارداد توتال بود که ۴.۸ میلیارد دلار برای توسعه کل فاز ۱۱ قرارداد بسته بودند. با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی که چند روز پیش انجام شد، با ظرفیت بین ۷ تا ۱۰ میلیون کار را شروع کردیم و با افزایش تعداد چاه‌ها تا ۵۰ میلیون متر مکعب خواهیم رسید.

وزیر نفت همچنین گفت: در میدان مشترک پارس جنوبی، آن طرف مقابل ما شرکت‌های قوی بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی حضور دارند و این طرف، ما تحت تحریم‌های شدید هستیم؛ ولی با همه‌ این وجود ما تولیدمان از میدان پارس جنوبی از کشور همسایه جلوتر است.
نظرات بینندگان