کد خبر: ۴۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

قیمت جهانی طلا کاهشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۳۶ دلار و ۷۱ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را در نظر سرمایه‌گذاران پایین آورده و باعث شده قیمت طلا در حدود بالاترین رقم طی 3 هفته گذشته باقی بماند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد کاهش به 1936 دلار و 71 سنت رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد سطح اشتغال در این کشور در ماه ژوئیه تا پایین‌ترین سطح طی دو سال و نیم گذشته پایین آمده و اطمینان مصرف کنندگان بیش از حد انتظار در ماه اوت کاهش یافته است. بدین ترتیب سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسیده و شاخص دلار هم افت کرده است.

پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای سرمایه‌های غیر سودده مثل طلا را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر همین شرایط ادامه داشته باشد قیمت طلا رو به افزایش خواهد بود و احتمال افزایش نرخ بهره پایین‌تر می‌آید.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکادر مورد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند که قرار است امروز منتشر شود. شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در روز پنجشنبه و گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی هم در روز جمعه اعلام می‌شود.

تحلیلگران رویترز عقیده دارند قیمت طلا احتمالاً تا 1948 دلار بالا خواهد رفت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.49 درصد کاهش به 25 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.7 درصد کاهش 981 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان