کد خبر: ۴۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز قیمت نفت در روز سه‌شنبه ثابت مانده است. احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تقاضا را پایین می‌آورد و از طرف دیگر، نگرانی در مورد طوفان‌های گرمسیری در گالف‌کوست آمریکا عرضه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 4 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 84 دلار و 38 سنت رسید و نفت وست تگزاس اینترمیت آمریکا با 5 سنت معادل 0.06 درصد کاهش  80 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که قرار است در روزهای آینده منتشر شود و به تعیین سیاست نرخ بهره آمریکا کمک خواهد کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه گفت بانک مرکزی این کشور احتمالاً باز هم نرخ بهره را جهت پایین آوردن تورم افزایش می‌دهد.

بازارها 80 درصد تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه آینده میلادی ثابت نگه دارد، اما 56 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در نوامبر افزایش یابد.

بدین ترتیب نگرانی در مورد افزایش تقاضا بالا گرفته که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد. اقتصاد چین هنوز هم بهبود قابل توجهی نداشته و افزایش قیمت نفت مستلزم بهبود اطلاعات اقتصادی چین است.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود اینکه کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را به ترتیب 12 درصد و 13 درصد از ابتدای سه ماهه سوم سال جاری میلادی بالا برده، اما دورنمای اقتصاد چین همچنان باعث نگرانی است.

در این بین طوفان گرمسیری ایدالیا به غرب کوبا رسیده و به سمت فلوریدا پیش می‌رود. این طوفان احتمالاً باعث خاموشی‌های گسترده شده و بر تولید نفت بخش شرقی گالف کوست آمریکا تاثیر می‌گذارد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا خواهد بود که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و همچنین لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی که در روز جمعه اعلام خواهد شد.
نظرات بینندگان