کد خبر: ۴۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر چشم انداز محدودیت عرضه که شاخص‌های تقاضای ضعیف را تحت الشعاع قرار داد، اندکی افزایش یافت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد، به ۷۹ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه‌شنبه با حدود ۰.۵ درصد کاهش، بسته شده بودند.

بازارها منتظر اشاراتی درباره دورنمای نرخ بهره در سمپوزیوم اقتصادی سالانه فدرال رزرو در جکسون هول هستند که مقامات بانک مرکزی آمریکا، اروپا، انگلیس و ژاپن در آن حضور خواهند داشت.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت «ان اس تردینگ» در این باره گفت: در آستانه سمپوزیوم جکسون هول، بازارها می‌خواهند نشانه‌هایی از اقدام بعدی بانک مرکزی آمریکا پیدا کنند. انتظار می‌رود نگرانی‌ها نسبت به نرخ‌های بهره بالاتر و کندی تقاضا در چین، کاهش عرضه اوپک پلاس را در آینده نزدیک، تحت الشعاع قرار دهد.

چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، نقش کلیدی در تقویت تقاضا برای نفت تا پایان سال دارد. رشد اقتصادی ضعیف چین، بازارها را خشمگین کرده است زیرا تدابیر محرک مالی وعده داده شده، کمتر از حد انتظارات بوده‌اند.

در بخش عرضه، عربستان سعودی داوطلب شده است که تولید خود را به میزان یک میلیون بشکه دیگر در روز از ژوئیه تا سپتامبر کاهش دهد و روسیه هم قصد دارد صادرات خود را در ماه اوت، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. این اقدامات بخشی از توافق میان اعضای اوپک پلاس برای محدود کردن عرضه و پشتیبانی از قیمت‌ها بوده است.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه شنبه منتشر شد، ذخایر نفت آمریکا همچنان به کاهش خود ادامه داد و در هفته منتهی به ۱۸ اوت، حدود ۲.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که کمتر از کاهش ۲.۹ میلیون بشکه‌ای پیش بینی شده از سوی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان