کد خبر: ۴۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

انقلاب در صرفه‌جویی سوخت با برقی کردن خودروها

وزیر نفت و شهردار تهران از اقدام وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران برای برقی کردن خودروهای عمومی از جمله تاکسیها و وانت‌بارهای شهر تهران خبر دادند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، جواد اوجی که به همراه علی‌رضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران حضور داشت، با اشاره به پروژه مشترک وزارتخانه‌های نفت و صنعت و شهرداری تهران، گفت: به اتفاق این دوستان کاهش آلایندگی هوا را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و به زودی خودروهای عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها برقی خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر این پروژه، گفت: وزارت نفت به افرادی که برای برقی کردن تاکسی و وانت‌بار سرمایه‌گذاری می‌کنند   _ از محل صرفه‌جویی اتفاق افتاده در حوزه سوخت _  یا به سرمایه‌گذران حواله سوخت می‌دهد یا معادل نرخ سوخت صرفه‌جویی شده به قیمت فوب خلیج‌فارس، پرداخت خواهیم داشت. این تصمیم موجب اشتیاق سرمایه‌گذاران می‌شود. این مسئله انقلابی در صنعت خودروسازی کشور و کاهش آلاینده‌های هوای شهر تهران به وجود می‌آورد.

در ادامه علیرضا زاکانی با اشاره به این پروژه مشترک، گفت: در پروژه برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی برقی کردن  400 هزار موتورسیکلت، 50 هزار تاکسی  و 1000 اتوبوس هدف‌گذاری شده است. بخشی از زیرساخت‌های کار در تهران آماده شده و تا پایان سال بقیه بسترها فراهم می‌شود.
نظرات بینندگان