کد خبر: ۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

کنسرت رایگان مصطفی راغب در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد تهران از آغاز اجرای کنسرت آیینی چهارپایه عشق به‌صورت رایگان با اجرای ویژه مصطفی راغب همزمان با آغاز ماه صفر در مرکز همایش‌های برج میلاد خبرداد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا, از روابط عمومی برج میلاد، عباس حیدری بابیان این مطلب افزود: کنسرت‌های آیینی به‌عنوان یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین سوگواره‌ها برای تکریم واقعه عاشوراست.

وی ادامه داد: کنسرت «چهارپایه عشق»، که متاثر از چهارپایه ایستادن مداحان بزرگ برای خواندن نوحه‌های تأثیرگذار است، قصد دارد با اجرای هنرمندانه مصطفی راغب خواننده مطرح کشور، کنسرتی آیینی و عاشورایی را در قالبی همه سو نگر و مرکب از اجرای دکلمه و تصویر به بازخوانی نوحه‌های ماندگار بپردازد.

به گفته مدیرعامل برج میلاد؛ کنسرت با سه ضلع هنری اثربخش و هماهنگ می‌کوشد تا مخاطب خود را با عبرت‌های عاشورایی آشنا و نسل‌ها را با یکدیگر پیوند دهد.

حیدری بابیان اینکه کنسرت با حال و هوای ایام محرم و صفر و نوحه‌هایی که در اذهان و قلوب مخاطبان جایگاهی ویژه دارند، تصریح کرد: در این ویژه‌برنامه آوایی، ضمن اجرای آثاری فاخر برگرفته از ردیف‌ها و دستگاه‌های آوازی اصیل ایرانی، هنرمندان تلاش می‌کنند سبکی جدید در رویدادهای مذهبی هنری را اجرا کنند.

وی گفت: در این برنامه پخش تصاویری احساسی و گویای مناسک‌های آیینی و مذهبی بر شالوده فرهنگ ایرانی –اسلامی خواهد بود و شروعی متفاوت با روایتگری راوی که به بازخوانی حماسه عاشورایی می‌پردازد و دل‌ها را آماده پذیرش پیام معنوی می‌کند. با کمک این سه ضلعی از صدا (راوی)، تصویر و اجرای یک گروه از کامل موسیقیایی شامل ارکستر زهی، سازهای کوبه‌ای و سنتی و دیگر ادوات موسیقی لحظاتی معنوی برای انتقال مفاهیم عاشورایی شکل خواهد گرفت.

به گفته حیدری؛ چهارپایه عشق در نظر دارد با اجرای ویژه و استفاده از عناصر ذکر شده بتواند مخاطبان گوناگونی را در برگرفته و کسانی که تا کنون به هر دلیل در آئین‌ها و مراسم‌های مذهبی حضور نداشته‌اند را جذب کند.

بر اساس این گزارش؛ "کنسرت آیینی چهارپایه عشق" در تاریخ‌های ۳۱ مرداد، ۴ تا ۱۰ شهریورماه از ساعت ۲۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.miladticket.com مراجعه کنند.

همچنین؛ مخاطبان تنها با در دست داشتن بلیت‌های کنسرت که از سایت فوق تهیه کرده‌اند، امکان ورود به سالن و تماشای کنسرت را خواهند داشت.
نظرات بینندگان