کد خبر: ۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
رئیسی:

خستگی و ناامیدی ممنوع است

رئیس جمهور گفت: سخن روز ما این است‌ که خستگی و ناامیدی ممنوع؛ کسی‌ که‌ امیدوار است می‌تواند مردم‌ را امیدوار کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه؛ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در آستانه هفته دولت و در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با بنیانگذار انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: هیچ زیارتی بدون تصمیم نداریم. در محضر عبد صالح خدا هستیم. کسی که در زمان ما خودساخته بود، رابطه‌اش با خدا و مردم و ‌اراده‌اش برای ایجاد تحول در جامعه، اراده حسینی بود و از همان دودمان حسینی بود که برای اصلاح امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه آمده بود.

وی افزود: با اراده‌ای پولادین وضعیت و شرایط را تغییر داد و به هیچ عنوان مانعی را پیش‌رویش به رسمیت نشناخت. شاید شرایط عادی حکم نمی‌کرد که او این انقلاب بزرگ را بنیانگذاری کند. مگر می‌شود، مگر می‌گذارند، مگر امکانات موجود است، کو نیروی  کارآزموده، کو اعتبارات و بودجه و امکانات مالی؟ همه این حرف‌ها بود. دشمنی‌های بسیاری که در کشورهای مختلف و در شرق و غرب بود. نظام سلطه در شرق و غرب نقشه کشید تا این تحول بزرگ پا نگیرد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما آمده‌ایم با اندیشه و فکر امام میثاق ببندیم که‌ هویت دولت‌ فکر و عمل امام‌ باشد. امام مسأله یک شرکت‌ را فی المجلس حل کرد و موارد اینچنین سراغ دارم‌. سلوک امام برای‌ ما درس است؛ توجه به مردم، گره‌ گشایی از مردم‌ و نگاه تحولی به امور. یکی از مسائل مهم‌ آن است‌ که بسیاری از نامه‌ها برای‌ دستگاه‌های مختلف به همان اندازه اهمیت دارد و اگر توجه‌ نشود دلسرد می‌شود. مردم‌ را آن چنانی که‌ امام‌ را دوست داشتند داشته‌ باشیم. امام‌ اگر اسم مردم‌ را می‌برد سیاسی نبود و واقعا به مردم‌ باور داشت.

رییسی با بیان این‌که «سخن روز ما این است‌ که خستگی و ناامیدی ممنوع؛ کسی‌ که‌ امیدوار است می‌تواند مردم‌ را امیدوار کند»، گفت:  راهبردی که‌ امام‌ و رهبری به ما آموخته‌اند این است امیدوار باشیم و راهبرد دشمنان‌ همه ایجاد یأس است‌. میثاق با امام‌ این است‌ که ما می‌توانیم؛ ما می‌توانیم بسیاری از گره‌های زندگی‌ مردم‌ را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان نمادی از دولت که در سراسر کشور به کار و خدمت مشغولند آمده‌ایم با امام میثاق ببنیدم  و عرض کنیم، با اندیشه، فکر بلند شما میثاق ببندیم که هویت این دولت،  فکر و اندیشه و عملی که امام در جامعه ارائه کردند باشد. اخلاص امام، توجه به مردمِ امام، گره‌گشایی از کار مردمِ امام باید در سرلوحه کار دولت باشد.

وی ادامه داد: آقای سید حسن آقا به خوبی اشاره کردند که «کارهای بزرگ نباید مانع از توجه به کارهای کوچک شود.» بنده سال ۱۳۵۸ به اتفاق آقای مروی نماینده امام در مسجدسلیمان با چند نفر رفتیم به کمک شرکت پرسِسیون که آن زمان دچار مشکل شده بود سپس به اتفاق ایشان به قم برگشتیم و به خدمت امام رفتیم. با اینکه دفتر امام شلوغ بود آقای مروی به مرحوم حاج احمد آقا درباره مشکلات پیش آمده برای کارگران این شرکت گزارش و به  امام اطلاع دادند. امام وزیر کار را خواستند و آقای مروی بار دیگر مشکلات به وجود آمده برای شرکت مذکور و کارگرانش را تشریح کرد و وزیر در حضور امام دستور رفع سریعتر مشکلات کارگران آن شرکت را داد.

اعضای هیئت دولت صبح امروز سه‌شنبه در آستانه هفته دولت، با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر و شهدای انقلاب اسلامی، تجدید میثاق کردند. در این مراسم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) نیز حضور داشت.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در ادامه با حضور در مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و شهدای هفتم تیر و نیز گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، به مقام والای شهدا انقلاب اسلامی نیز ادای احترام کردند.
نظرات بینندگان