کد خبر: ۴۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

قیمت جهانی طلا امروز افزایشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۸۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از کاهش شدید طی 4 هفته گذشته و در شرایطی که بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی آمریکا هستند، در روز دوشنبه افزایش یافته است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر گردهمایی جکسون هال است که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در این همایش مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.18 درصد افزایش به 1892 دلار و 64 سنت رسید. انتظار می‌رود طلا در روزهای آینده در همین محدوده معامله شود، چون سرمایه‌گذاران قبل از برگزاری اجلاس جکسون هال محتاطانه عمل می‌کنند.

تورم بالا در آمریکا و گزارش مثبت در مورد بازار اشتغال این کشور ضربه سختی به قیمت طلا درهفته‌های اخیر زده است، چون بازارها پیش‌بینی می‌کنند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ادامه داشته باشد.

گزارش اجلاس ماه ژوئیه فدرال رزرو نشان داد بیشتر سیاستمداران آمریکا حامی بالا ماندن نرخ بهره جهت مهار تورم هستند.

ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با پیش بینی افزایش نرخ بهره بالا رفته و به قیمت طلا و سایر سرمایه‌های غیر سود آسیب رسانده است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. تاجران طی یک سال گذشته دلار را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن ترجیح داده‌اند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.69 درصد افزایش به 23 دلار و 22 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد افزایش 916 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان