کد خبر: ۴۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
سردار تنگسیری:

دور شدن ۱۸۰ مایلی ناوهواپیمابر آمریکایی از شناور سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: زمانی کشورهای ناتو به قوانین آبراه ما احترام نمی‌گذاشتند، اما امروز به تذکرات نیروی دریایی سپاه تمکین می‌کنند. برای مثال شناورهای سپاه یک بار به سمت یک ناو هواپیمابر آمریکایی رفتند و این ناو ۱۸۰ مایل فرار کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به توانمندی این نیرو در خودکفایی تجهیزات دفاعی عنوان کرد: یکی از دستورات مقام معظم رهبری این بود که نیروی دریایی تراز انقلاب داشته باشیم و این تنها با تسلط برخلیج فارس میسر می‌شد. ما این کار را انجام دادیم و امروز بر خلیج فارس مسلط هستیم؛ حتی ناوهای هواپیمابر و بالگرد بر آمریکایی وقتی از خلیج فارس عبور می‌کنند به قوانین ما تمکین می‌کنند.

وی افزود: زمانی کشورهای ناتو به قوانین آبراه ما احترام نمی‌گذاشتند؛ اما امروز این کشورها به تذکرات نیروی دریایی سپاه پاسداران تمکین می‌کنند. برای مثال شناورهای سپاه یک بار به سمت یک ناو هواپیمابر آمریکایی رفتند و این ناو 180 مایل فرار کرد.

تنگسیری با تشریح دستاوردهای دفاعی و موشکی نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه امروز انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، تهاجمی و هیبریدی را در اختیار دارد و در زمینه موشک‌های ساحل به دریا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری در یک دستور مهم فرمودند "سرعت شناورهای تندرو را افزایش دهید" و امروز ما در نیروی دریایی سپاه سرعت شناورهای تندرو را به 90 تا 110 گره دریایی رسانده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: ما موفق شدیم راکت اندازها را بر روی شناورهای تندرو 8 متری نصب کنیم؛ ما اولین کشوری در منطقه غرب آسیا هستیم که شناوری ساخته‌ایم که می‌توانیم از روی باند آن، پهپادها را به پرواز درآوریم.
نظرات بینندگان