کد خبر: ۴۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

قیمت جهانی طلا امروز کاهشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۸۸۹ دلار و ۳۱ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، بنظر می‌رسد این تصور که قیمت طلا در یک محدوده ایمن بالاتر از 1900 دلار باقی می‌ماند، به چالش کشیده شده است. طلا برای چهارمین هفته پیاپی کاهش قیمت داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1889 دلار و 31 سنت رسید.

قیمت نقدی طلا که معاملات فیزیکی آن را در لحظه نشان می‌دهد و مورد استناد بسیاری از تاجران طلاست برای دومین روز پیاپی در معاملات آخرین ساعات بعد از ظهر در نیویورک به زیر 1890 دلار رسید.

افزایش ارزش دلار آمریکا از ابتدای هفته گذشته به ضرر طلا بوده است.

گزارش‌های مثبت در مورد اقتصاد آمریکا و نشانه‌های ادامه سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور ارزش دلار را 0.5 درصد طی یک هفته گذشته بالا برد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

دورنمای نرخ بالای بهره هم به بازار طلا آسیب می‌رساند چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. افزایش نرخ بهره آسیب بسیاری به طلا طی سال گذشته میلادی زده و مانع افزایش قیمت آن در سال جاری شده است.

قیمت نقره امروز با 0.08 درصد افزایش به 23 دلار و 6 سنت رسید و پلاتین با 1.97 درصد افزایش، 914 دلار و 58 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان