کد خبر: ۴۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

داروهای طب ایرانی و مکمل تحت پوشش بیمه قرار دارند

وزیر بهداشت گفت: طب ایرانی و مکمل در نظام شبکه تعریف شده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: آموزش ارکان مختلفی دارد که مهم‌ترین رکن آن استاد است و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری شود، کیفیت آموزش ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ارتقای شاخص‌های بهداشت، سلامت و پیشرفت در حوزه پزشکی است، افزود: سازمان‌های بین المللی اذعان دارند که حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد؛ آنچنان که در دوران همه گیری کرونا برای مقابله با این ویروس توانستیم شش نوع واکسن ایرانی تولید کنیم و امروز پیشرفته‌ترین درمان‌های سرطان را در کشور انجام دهیم، هر چند دشمن با نادیده انگاری این دستاوردها، سعی در بزرگنماییِ کوچک‌ترین مشکلات دارد.

عین اللهی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به برخی کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا، افزود: همه این کشورها جمهوری اسلامی ایران را کشوری مرجع و برخوردار از فناوری و دانش پیشرفته در حوزه‌های گوناگون به خصوص علم پزشکی می‌شناختند، به پزشکی ایران اعتماد کامل داشتند و بر این باور بودند که دیپلماسی سلامت ایران تا کنون، رویکردی موفق و ابتکار آمیز داشته است.

وزیر بهداشت، یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی را ادغام آموزش پزشکی در نظام خدمات سلامت توصیف کرد و افزود: ادغام آموزش پزشکی در خدمات سلامت موجب رشد و ترقی حوزه سلامت شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم ارتقای اخلاق پزشکی و گسترش معنویت و تهذیب در جامعه اظهار داشت: سلامت تنها مختص جسم نیست، بلکه سلامت معنوی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به رشد طب ایرانی و مکمل در کشور گفت: در حال حاضر در ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده‌های طب سنتی فعال هستند و ما طب ایرانی و مکمل را ظرفیتی می‌دانیم که در خدمت سلامت جامعه قرار دارد.

وی افزود: طب ایرانی و مکمل در نظام شبکه تعریف شده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

عین اللهی، در ادامه بر افزایش بهره وری نظام سلامت تاکید کرد و گفت: برای پویایی نظام سلامت، شرایط ورود نخبگان را به این ساختار تسهیل کرده ایم که در کنار آن، لازم است بهره وری مراکز درمانی افزایش یابد و به همین منظور، تعرفه بخش دولتی و خصوصی را یکسان سازی کرده، سقف کارانه را برداشته ایم و مالیات‌ها را از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داده ایم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: برای سازگار کردن سبک زندگی با مؤلفه‌های سلامت باید از خانواده شروع کنیم. بنابراین طرح سلامت خانواده را طراحی و اجرا کردیم که در این طرح هر کدملی یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت.
نظرات بینندگان