کد خبر: ۴۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

تشکیل کمیته مشترک بین شورا و مجلس برای بررسی تغییرات کنکور

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از تشکیل کمیته مشترک میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه تغییرات کنکور خبر داد و گفت: احتمال لغو این مصوبه را رد نمی کنم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در پاسخ به سوال خبرنگار درمورد اختلاف نظر میان تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مصوبه تغییرات کنکور، گفت: در حوزه سنجش دو مرجع قانونگذاری یعنی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین مجلس شورای اسلامی وجود دارد. سازمان سنجش بر اساس تصمیمات این دو مرجع عمل می‌کند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: طی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، مقرر شد کمیته مشترکی میان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مرور اعمال قوانین در کنکور ۱۴۰۳ صورت بگیرد.

پورعباس در پاسخ به این سئوال که احتمال لغو اعمال تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد نیز اظهار کرد: من هیچ احتمالی را در این زمینه رد نمی‌کنم.

یکی از مهم‌ترین بندهای مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان بر نتیجه نهایی است که بر این اساس سهم نمره کل سابقه تحصیلی برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ میزان ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ این میزان به ۵۰ و در نهایت در سال ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد.
نظرات بینندگان