کد خبر: ۴۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

چین تسلیحات لیزری با اشعه دائمی می سازد

محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند. لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این نوآوری به ساخت اسلحه‌های لیزری قدرتمندی کمک می‌کند که طیف وسیعی دارند.

گروهی از محققان دانشگاه ملی فناوری دفاع در ایالت هونان این سیستم را ابداع و یک چالش فنی بزرگ در حوزه توسعه اسلحه‌های لیزری را حل کرده اند. ساخت چنین سیستم خنک کننده ای به معنای آن است که لیزرهای قدرتمند می‌توانند بدون وقفه اشعه‌های پر قدرت تولید کنند.

یوان شنگفو رهبر ارشد تحقیق در این باره می‌گوید: این دستاوردی بزرگ است که عملکرد سیستم‌های لیزر پر قدرت را ارتقا می‌دهد. با کمک سیستم نه تنها می‌توان اشعه‌های با کیفیت را در لحظه نخست تولید کرد بلکه می‌توان آن را برای همیشه حفظ کرد.

سیستم خنک کننده جدید ساختارهای پیشرفته و ارتقای جریان گاز برای حذف گرما و کاهش تلاطم و ارتعاش در لیزر را ترکیب کرده است. همچنین این روند کمک می‌کند آینه‌های متمرکز کننده اسلحه لیزری تمیز بمانند.

این سیستم اجزای مهمی از جمله یک منبع هوا، مبدل گرما، سیستم کنترل جریان گاز و سیستم مکش و تزریق گاز دارد. منبع هوا، هوایی تمیز و خشک را برای سیستم فراهم می‌کند. در مرحله بعد مبدل گرما آن را تا دمای متناسب خنک می‌کند و به این ترتیب عملیات لیزر بدون وقفه ادامه می‌یابد.
نظرات بینندگان