کد خبر: ۴۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

همه چیز برای قهرمانی سپاهان مهیا است

یک کارشناس فوتبال گفت: دربی‌های اصفهان همیشه باکیفیت‌تر از تهران بوده، زیرا در تقابل سرخابی‌ها عموما بازی به حاشیه کشیده شده و معمولاً تیم‌ها نمی‌توانند فوتبال بازی کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, احسان ادیبی، پیش از تقابل تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در هفته دوم لیگ برتر، اظهار کرد: به جز ۲ سال حضور تارتار که فوتبالِ روان بازی نمی‌کرد و بازی نسبتا کسل‌کننده بود، تفکرات ربیعی و مورایس مبنی بر زیبابازی کردن فوتبال سبب می‌شود بازی تماشاگرپسندی ارائه شود.

وی افزود: دربی‌های اصفهان همیشه باکیفیت‌تر از تهران بوده، زیرا در تقابل سرخابی‌ها عموما بازی به حاشیه کشیده شده و معمولا تیم‌ها نمی‌توانند فوتبال بازی کنند، اما دربی اصفهان متفاوت است.

سپاهان بهترین مهره‌ها را در نقاط ضعفش جذب کرد

این بازیکن پیشین سپاهان یادآور شد: سپاهان ثبات مدیریتی خود را حفظ کرده و شخص ساکت برای جامعه فوتبال شناخته شده است. همین امر نوید روزهای خوبی برای سپاهان دارد.

ادیبی در خصوص عملکرد مورایس تصریح کرد: مورایس نقص‌های سال گذشته تیم را برطرف کرده و فکر می‌کنم بهترین مهره‌های لیگ را جذب کرده و بنابراین همه‌چیز مهیای قهرمانی سپاهان است.

کمربندمیانی سپاهان همچنان مشکل دارد

او خاطر نشان کرد: نفرات جدید سپاهان دقیقا افرادی هستند که سال قبل نقطه ضعف سپاهان بودند. البته باید قبول کنیم که سپاهان در کمربند میانی مشکل دارد. رضا اسدی جز هافبک‌ها آمد تا قدرت خط میانی بالاتر برود. با توجه به مصدومیت نورافکن و کریمی، اگر تغییر تاکتیکی ایجاد نشود، مشکل‌ساز خواهد بود.

ادیبی اضافه کرد: در بازی با تراکتور سپاهان در تمام جدال‌های تک به تک برتری محسوسی نسبت به حریف داشت. البته تراکتور تیم ضعیفی نبود.

شخصیت جدیدی وارد ذوب‌آهن شده است

 مدیر فنی پیشین ذوب‌آهن با اشاره به اضافه شدن نکیسا به ذوب‌آهن، تصریح کرد: او شخصیت جدیدی را وارد این باشگاه کرده است که این شخصیت می‌تواند ذوب‌آهن را به روزهای اوج خود برگرداند.ربیعی نیز مربی کاربلدی است که آزمون و خطاهایش را انجام داده و ذوب‌آهن در حال حاضر فوتبال خوبی بازی می‌کنند.

او افزود: در سالیان گذشته از ذوب‌آهن نمایش خوبی نمی‌دیدیم، اما اکنون این تغییر موجب ارائه فوتبال زیبایی از این تیم شده است.

ذوب‌آهنِ امسال، پوست‌اندازی کرده است

ادیبی تاکید کرد: این تیم امسال در تمام لایه‌های مدیریتی، فنی و اجرایی پوست‌اندازی کرده و به نظر من هر چه به این تیم زمان داده شود، می‌تواند خود را بهتر نشان دهد. ادامه‌ داد: شاید اکنون اهداف قهرمانی یا نایب‌قهرمانی برای تیم نداشته باشند، اما اگر به همین منوال پیش بروند، ذوب‌آهن امسال را می‌توان به‌عنوان پدیده لیگ دید.

او ادامه داد: ذوبی‌ها در رقابت‌های جام حذفی فرصت خوبی دارند تا از بُعد فنی ربیعی استفاده کرده و به سکو برسند.

این کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد فنی ذوب‌آهن، توضیح داد: در بازی گذشته برابر ملوان کیفیت خوبی داشتند و مقدری در خط دفاعی ناهماهنگ بودند که قطعاً با تدابیر جدید می‌توانند موفق باشند.

ادیبی در پایان یادآور شد: اگر اشتباه خاصی رخ ندهد و سپاهان با تفکر از قبل برنده به میدان بیاید، ذوب‌آهن جدید امسال از نقص کمربند میانی سپاهان استفاده خواهد کرد.
نظرات بینندگان