کد خبر: ۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

الزام هوشیاری دستگاه‌ها برای ممانعت از ورود اتباع غیرمجاز

رئیس دیوان عالی کشور ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز بر هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از ورود اتباع خارجی غیرمجاز تأکید کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز و تسلیت به خانواده دو شهید والامقام این حادثه، برای مجروحین این حادثه آرزوی صحت و سلامتی نمود.

وی اظهار داشت: عوامل استکبار و عناصر خبیثی که ریشه‌های باقیمانده داعش هستند، با این حادثه تروریستی، صفحه ننگین دیگری بر کتاب ظلم و جنایت و آدم کشی خود افزودند.

رئیس دیوان عالی کشور حوادث تروریستی را محصول تلاش‌های رژیم غاصب صهیونیستی و برنامه‌های استکبار دانست و گفت: جنایتکاران، شیاطین و فرعون صفتان با تلبس باطل به حق که مصداق بارز آن جریان سلفی و داعش است با تمسک به آیات قرآن و احکام شرع مقدس اسلام عده‌ای از جوانان تهی مغز را فریب می‌دهند و حوادثی که در لبنان و سوریه به وقوع پیوست محصول تلاش‌ها و برنامه‌های استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به مجاورت کشور با جریانات تکفیری در افغانستان و پاکستان بر هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از ورود اتباع خارجی غیرمجاز تأکید کرد.

وی در ادامه جلسه با بیان این نکته که اخذ نظرات و پیشنهادات قضات دیوان عالی کشور برای تهیه برنامه اهمیت بسزایی دارد، تصریح نمود: تلاش بر این است که نظرات مطرح شده در بخش‌های مختلف تأمین شود و مطالب مطرح شده در تهیه برنامه راهگشا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تخصصی کردن شعب دیوان عالی کشور را یکی از موضوعاتی عنوان نمود که باید در رابطه با آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی خطاب به قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی ادامه داد: در مجموعه قوه قضائیه مجموعه‌ای جامع‌تر و کامل‌تر از قضات دیوان عالی کشور نداریم، لذا شما قضات نظرات و پیشنهاداتی که بتوان آن را در قالب برنامه تنظیم نمود را ارائه دهید.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: خمیرمایه اولیه و اصلی برنامه تحول باید با نظرات و پیشنهادات افراد باتجربه‌ای همچون قضات دیوان عالی کشور تهیه و تنظیم شود، تجربه شما سرمایه‌ای است که باید منتشر شود و در اختیار دیگران قرار گیرد.
نظرات بینندگان