کد خبر: ۴۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

استاندار قم معاون سیاسی وزارت کشور شد

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم به‌ سمت معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس,  احمدی وحیدی امروز سه شنبه، ضمن تشکر و تقدیر از تلاش ها و خدمات محمد رضا غلامرضا ، طی حکمی سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم را به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب کرد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی فرزند آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی (نماینده امام و رهبری از ابتدای انقلاب تا سال ۱۴۰۰ در استان سمنان) است. وی پسر عموی شهید سیدحسن شاهچراغی نماینده دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی است.

وی از ابتدای دفاع مقدس در مسئولیت‌های فرمانده گردان و تیپ حضور داشت و بعد از دفاع مقدس نیز تجربه فرماندهی سپاه استانی در ۶ استان سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران، تهران و قم را دارد.

شاهچراغی در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ با نظر علما و برخی از مراجع با توجه به خدمات شایسته و کارآمدی در سپاه قم به عنوان استاندار مطرح شد و با موافقت دولت از آن زمان تاکنون به مدت ۲ سال سکان استانداری قم را به عهده داشت.

وی توانست با مدیریت موفق جهادی و حضور مستقیم در میدان حل مشکلات استان، الگویی از کارآمدی برای رسیدگی به مشکلات استان ارائه کند.

استان قم در دوران مدیریت وی شاهد رشد چشمگیر شاخصه‌های توسعه در بخش‌های مختلف بود و هم اکنون در بسیاری از بخش‌ها خصوصا راه‌سازی و مسکن روند پیشرفت کار در قم جزو بالاترین استان‌های کشور است.

همچنین حل بسیاری از مسائل قم که حدود دو دهه بلاتکلیف بود، رشد شاخصه‌های اقتصادی مانند گمرک و صادرات، اشتغال، جذب بودجه و اعتبارات از دیگر نقاط درخشان کارنامه دو ساله مدیریت وی در قم است.

شاهچراغی طی این مدت در اغلب ارزیابی‌های انجام شده مدیران عالی دولت بالاترین امتیازات را کسب کرده و در یک سال اخیر گزینه تصدی استانداری‌های مهم تهران و خوزستان نیز بود.

معاون سیاسی وزارت کشور مسئولیت ریاست ستاد انتخابات کشور و برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه سال جاری را نیز بر عهده خواهد داشت.

هنوز در مورد جانشین وی در قم گزینه قطعی مطرح نشده است.

لازم به ذکر است،پیش از این محمدرضا غلامرضا از تیر ۱۴۰۱ معاون سیاسی وزیر کشور بوده است.
نظرات بینندگان