کد خبر: ۴۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

در ۵ دقیقه بازی را به عربستان واگذار کردیم

مربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان عملکرد بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان را خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید برد و باخت جزئی از ورزش است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, حمید ربانی‌کیا، بعد از کسب عنوان شانزدهم جهان توسط تیم ملی هندبال پسران نوجوان اظهار کرد: این مسابقات سطح بالایی داشت. بازیکنان ما زیاد تجربه نداشتند ولی این مسابقات تجربه خوبی برای آنها شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان عملکرد بهتری داشته باشند. این بازیکنان آینده هندبال ایران هستند.

مربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان گفت: تیم نوجوانان بعد از ۱۳ سال به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده بود. در مرحله مقدماتی در گروه سختی قرار داشتیم و کسی فکر نمی‌کرد از این گروه صعود کنیم. تساوی مقابل سوئد نایب قهرمان اروپا و برد جزیره فارو که یکی از شگفتی‌های مسابقات بود کار راحتی نبود. به هر حال ما با ۵ امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله اصلی مسابقات راه پیدا کردیم.

ربانی‌کیا به همدلی بازیکنان اشاره کرد و گفت: واقعا یکی از رمزهای موفقیت این تیم اتحاد و همدلی بود. همه بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون واقعا در دو سال اخیر دست به دست هم دادیم تا اتفاق خوبی برای هندبال بیفتد. ما در تیممان چهره شاخصی نداشتیم که در هر بازی ۱۰ یا ۱۵ گل بزند، همیشه گل‌ها بین بازیکنان تقسیم می‌شد. منظورم این است که همه بازیکنان یکدست و یکسان بودند.

وی در ادامه گفت: ما با امتیاز خوبی به یک هشتم صعود کردیم. اگر مقابل عربستان می‌بردیم احتمال صعود به یک چهارم هم زیاد بود اما در ۵ دقیقه بازی را به عربستان واگذار کردیم و ورق برگشت. بازیکنان ما فکر می‌کردند بازی را برده‌اند. همین باخت هم سبب شد تا برای کسب رتبه سیزدهم تا شانزدهم به دیدار برزیل و اسلوونی برویم. این دو تیم قدرتمند بودند و نتیجه را جلوی آنها واگذار کردیم. 

مربی تیم ملی هندبال گفت: بعد از باخت مقابل عربستان نقدهای زیاد و حرف و حدیث‌هایی پیش آمد که شاید این باخت نتیجه غرور و تکبر بازیکنان بوده است. باید بگویم اگر در ۴-5 دقیقه باختیم دلیلش تکبر و غرور نبود بلکه حادثه تلخ ورزشی بود. ما دو روز قبل از آن در یک حادثه زیبای ورزشی مقابل جزیره فارو برنده شدیم. این برد و باخت‌ جزئی از ورزش و هندبال است. واقعا عربستان مقابل تیم ما تاکتیک خاصی نداشت و ما روی اشتباهات فردی بازی را واگذار کردیم.

وی در پایان گفت: عملکرد تیم در مجموع بعد از چند دوره غیبت خوب بود. شاید قبل از اعزام کسی صعود این تیم به یک هشتم را عملی نمی‌دانست اما بازیکنان ما همت گذاشتند. به هر حال این مسابقات تجربه خوبی برای نسل آینده دار هندبال ایران بود و امیدواریم در رده جوانان نتیجه بهتری را از این بازیکنان ببینیم. 
نظرات بینندگان