کد خبر: ۴۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

آمریکا و اسرائیل سعی در ناامن جلوه دادن ایران دارند

یک فعال سیاسی گفت: حادثه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد ادامه مسیری است که موساد و سیا در گذشته می‌رفتند و از طریق داعش تلاش کردند که ایران را ناامن جلوه دهند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر, ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی و حادثه تروریستی در شاهچراغ اظهار داشت: حادثه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد ادامه مسیری است که موساد و سیا در گذشته می‌رفتند و از طریق داعش تلاش کردند که ایران را ناامن جلوه دهند و کاملاً طبیعی است در این شرایط هر فردی می‌تواند به صورت انفرادی یک عملیاتی انجام دهد.

وی در خصوص آمادگی نیروهای امنیتی گفت: نیروهای امنیتی کاملاً آماده هستند و به سرعت این افراد را دستگیر می‌کنند همانطور که در حادثه شیراز هم دیدید که فوراً فرد تروریست دستگیر شد. با دستگیر کردن این فرد تروریست کاملاً مشخص شد که داعش پشت پرده این ماجرا بوده است.

نایب رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: داعش دست پرورده موساد و سیا یعنی همان آمریکا و اسرائیل است و الان هم که جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و کشور ایران جزء کشورهای امن منطقه است تلاش می‌کنند که به جهان تلقین کنند که ایران ناامن است و سعی می‌کنند منافع ملی، پرستیژ ملی ایران را در سطح دنیا نشانه بگیرند و با یک کار کوچکی مثل همین حادثه این کار را می‌کنند.

می‌خواهند جلوی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را بگیرند

حسن بیگی گفت: دشمنان با این کار یعنی جلوه دادن ایران به صورت ناامن سعی می‌کنند جلوی ورود سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور را بگیرند و از طریق اقتصاد به کشور ما ضربه بزنند و این یکی از تیرهایی است که دشمن به طرف جمهوری اسلامی پرتاب می‌کند که البته با هوشیاری دولت و مردم ایران این توطئه هم خنثی خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه درباره افرادی در داخل کشور که با دشمنان همسو شده‌اند گفت: در داخل کشور چند گروه هستند که بر این طبل می‌کوبند و به نوعی هم صدایی می‌کنند با دشمنان. یکی از این گروه‌ها مزدورانی هستند که از غرب تغذیه می‌شوند و این افراد در لباس میش سعی می‌کنند که گناه را گردن جمهوری اسلامی بیاندازند و سعی می‌کنند که مسئله را سیاسی و امنیتی کنند.

وی افزود: گروه دیگر به دلیل عدم اطلاعات کافی از دشمن و تبلیغات دشمن تاثیر می‌پذیرند و این افراد نیز به نوعی حرف‌هایی را که منبع آن دشمنان است باور می‌کنند و در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌کنند و گروه دیگر هم در سالی که برگزاری انتخابات را در پیش داریم جهت تامین منافع خودشان منافع ملی را فدا می‌کنند و در واقع منافع حزبی، قومی و شخصی برایشان اولویت دارد.

حسن بیگی در خصوص این افراد بیان داشت: پست ترین افراد همین افراد وطن فروش هستند و پست ترین احزاب هستند که برای رسیدن به اهداف خودشان و برای کسب رای مردم منافع ملی را فدا می‌کنند و پرستیژ بین المللی جمهوری اسلامی را به حراج می‌گذارند برای اینکه صرفاً به اهداف خود برسند.

نایب رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: ما همواره به افراد توصیه می‌کنیم مواظب باشند منافع ملی و امنیت ملی جز خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران است و کشور ما امروز در یک مرحله بلوغ سیاسی است. وی تاکید کرد: مردم ما بیدار هستند و شعارها و تبلیغات دروغ بیگانگان و این احزاب را باور نمی‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد که: ما هرگز به احزاب، گروه‌ها و افراد اجازه نمی‌دهیم منافع ملی را فدای منافع شخصی خود کنند و حتی اگر تا الان نیز با این نوع رسانه‌ها و گروه‌ها برخورد جدی نشده از این بعد برخورد خواهد شد.
نظرات بینندگان