کد خبر: ۴۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

۱۳۰۰ واحد مسکن کارگری در انتظار بهره‌برداری

بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۳۰۰ واحد مسکونی در قالب تعاونی‌های نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بر اساس قانون اساسی کشورمان داشتن مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت‌ها طبق این اصل موظف به تامین مسکن شده‌اند. در اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف شده با رعایت اولویت برای کسانی که نیازمندترند به ویژه کارگران و روستانشینان زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

در راستای تامین مسکن برای خانوارها طرح‌های مختلفی برای خانه‌دار کردن اقشار جامعه پیش‌بینی شده که از جمله آنها طرح مسکن مهر و طرح مسکن ملی است. به موازات اجرای طرح مسکن ملی طرح مسکن کارگری و ساخت مسکن در شهرک‌های صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفت. دولت سیزدهم نیز با هدفگذاری ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و ساخت ۴ میلیون واحد تا پایان دولت، طرح نهضت ملی مسکن را کلید زد.

دی ماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران،بازنشستگان و مستمری بگیران بین وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی منعقد شد. همچنین تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در جوار شهرک‌های صنعتی میان اتاق تعاون و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.

در دولت سیزدهم تعداد واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یافت و به ۴۰۰ هزار واحد رسید به نحوی که وزارت کار تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند که به موجب این تفاهم‌نامه در مرحله نخست شناسایی، پالایش و اولویت بندی متقاضیان مسکن واجد شرایط از جمله کارگران صورت گیرد.

مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای اخیر از بهره‌برداری ۱۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده سهم بخش تعاون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده که احداث ۶۲ هزار واحد آن آغاز شده و نخستین واحدهای مسکونی در قالب تعاونی‌های نهضت ملی مسکن به تعداد ۱۳۰۰ واحد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی گفت: یک برش ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای استان‌ها در قالب نهضت ملی مسکن تعریف شده که ۱۳۰۰ واحد آن آماده بهره‌برداری شده است و وزارت نیرو باید انشعابات آب و برق را در اختیار این واحدها قرار دهد تا در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در کل کشور آغاز شده و پروژه‌هایشان در چهارچوب حوزه تعاونی درحال پیشرفت است.
نظرات بینندگان