کد خبر: ۴۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

قیمت نفت کاهش پیدا کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعف احیای اقتصادی چین و دلار قوی‌تر، کاهش پیدا کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۳ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۱ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت با ادامه رشد شاخص دلار آمریکا، کاهش پیدا کرد. این شاخص پس از رشد قابل ملاحظه قیمت تولیدکننده آمریکا در ژوئیه که بازده اوراق خزانه را بالاتر برد، به روند رشد خود ادامه داد.

دلار قوی‌تر، نفت را که به این ارز قیمت گذاری می‌شود، گران‌تر کرده و تقاضا برای آن را کاهش می‌دهد.

به گفته واندانا هری، موسسه شرکت تحلیل بازار نفت "واندا اینسایتس"، نفت مدتی است که در وضعیت بیش خرید قرار دارد و انتظارات برای یک اصلاح قیمت را به چالش کشیده است. این رشد تا حدود زیادی با تمرکز به خوش بینی اقتصادی آمریکا و نادیده گرفتن موانع اقتصادی قوی‌تر در منطقه یورو و چین، روی داده است.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" پیش بینی کرد قیمت نفت ممکن است هفته جاری در بازه محدودی معامله شود زیرا روند احیای اقتصادی ضعیف چین و دلار قوی آمریکا، روند رشد قیمت‌ها را مهار می‌کند اما اوپک پلاس اعلام کرده است هر آنچه لازم باشد برای محدود کردن عرضه و تثبیت بازارها انجام خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در ژوئن، به رکورد ۱۰۳ میلیون بشکه در روز رسید و می‌تواند ماه جاری، اوج تازه‌ای پیدا کند. این آژانس خاطرنشان کرد که کاهش تولید نفت عربستان سعودی و روسیه، زمینه را برای کاهش چشمگیر ذخایر تا پایان سال ۲۰۲۳ فراهم کرده و می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت نفت شود.

در این بین، یک کشتی جنگی روسیه روز یکشنبه به یک کشتی باری در دریای سیاه، شلیک هشدار انجام داد و تنش‌ها در یک منطقه مهم برای صادرات کالا از اوکراین و روسیه را تشدید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا پس از هشت هفته کاهش متوالی، هفته گذشته در ۵۲۵ دکل ثابت ماند.
نظرات بینندگان