کد خبر: ۴۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

روایت تلاش ۱۰ساله برای پاکسازی مرزها

فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: امنیت در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری امام حسین در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور صبح امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: مردم از زحمات فرزندان خود در عرصه امنیتی، محرومیت زدایی و مردم یاری کمتر مطلع می‌شوند و این در حالی است که نیروی زمینی سپاه در این حوزه‌ها فعالیت‌های زیادی دارد لذا خبرنگاران باید بتوانند به انحای مختلف این اقدامات را برای آگاهی جامعه انعکاس دهند.

وی‌افزود: خیلی از مردم کشورمان نسبت به اقداماتی که نزسا در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی کشورمان هم چون مناطق مرزی شمال غرب کشور انجام داده مطلع نیستند به عبارت دیگر مردم نمی‌دانند که در این مناطق مرزی از ۱۵ مهر برف می بارد و بواسطه ان جاده‌ها تا اوایل تیر بسته می‌شود و امکان رفت و آمد وجود ندارد اما با این وجود رزمندگان این نیرو در چنین وضعیتی به پاسداری از مرزهای کشورمان مشغول هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: همچنین مردم کشورمان خبر ندارند که تا سال ۹۰ بخش وسیعی از مرزهای ایران در شمال غرب کشور و مناطق پیرامونی آن به عبارتی در اشغال عناصر ضدانقلاب قرار داشت و آنها در این مناطق مستقر بودند و در مقابل ما هیچ حضور فیزیکی نداشتیم لذا از سال ۹۰ برای اینکه در این بخش از مناطق میهن عزیزمان حضور داشته باشیم، عملیات‌هایی را انجام دادیم و شهدایی را هم تقدیم کردیم.

وی افزود: امنیت در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری امام حسین در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند البته برای برقراری این امنیت، حلقه‌های مختلف امنیتی را ایجاد کردیم تا عملیات انتحاری صورت نگیرد و این در حالی است که سال‌های قبل شاهد بودیم در تاسوعا عملیات انتحاری صورت گرفته بود.

سردار پاکپور، تصریح کرد: عامل انتحاری را گرفتیم که قاشق و چنگال در جیبش بود و وقتی دستگیر شد در بازجویی‌ها عنوان کرد که این وسایل را برای این همراه خود دارم که وقتی فردا شهید می‌شوم در کنار رسول الله بتوانم با استفاده از آنها ناهار بخورم؛ اینها را مردم مطلع نیستند اما وقتی رونمایی صورت می‌گیرد، مردم به سرعت مطلع می‌شوند در صورتی که چنین اقداماتی کمتر منعکس می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: میدان فداکاری و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های در نیروی زمینی سپاه خاموش است، لذا برای بیان این فداکاری‌ها نباید فقط به فرماندهان متکی بود بلکه خیلی از رزمندگان می‌توانند راوی مجاهدت‌ها در عرصه‌های مختلف باشند؛ حدود چهار سال در شمال غرب عملیات انجام دادیم تا امنیت در جوار مرزهای غربی برقرار شود و این منجر به این شده که امروز تروریست‌ها از کنار مرزهای کشورمان به عمق اقلیم عراق عقب نشستند در واقع عملیات‌های سپاه باعث شد تا مقامات دولت عراق از ما خواستار توقف عملیات شوند.

وی با بیان اینکه زمینه این عملیات‌های سپاه عقبه‌ای ده ساله دارد، تصریح کرد: زمانی که سردار شوشتری را به فرماندهی جنوب شرق کشور منصوب کردیم ۴۲۰ کیلومتر خلاء حضور داشتیم از این روی برای برقراری امنیت، مردم منطقه را در ایجاد امنیت مشارکت دادیم و اکنون توانستیم امنیت را مردمی کنیم.
نظرات بینندگان