کد خبر: ۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

کنکوری‌هایی که به نمره خام و سوابق تحصیلی اعتراض دارند، بخوانند

نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شب گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند به این نتایج اعتراض کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت (نوبت اول در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱، نوبت دوم در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شب گذشته اعلام شد. البته اعلام نتایج در دو مرحله خواهد بود؛ مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی شرکت کننده، بیشترین نمره‌ کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

مرحله دوم کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته داوطلبان است که هنوز اعلام نشده است.

نمرات خام شرکت‌کنندگان نوبت اول در اسفند ماه ۱۴۰۱ اطلاع‌رسانی شد و مجدداً در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است. برای داوطلبانی که فقط در نوبت اول در یک یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، نمره‌کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی آنان در کارنامه نوبت اول درج شده و از طریق سامانه فوق قابل ملاحظه است.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ می‌توانند هرگونه سؤال در خصوص نمرات خام آزمون اختصاصی (کنکور) را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند  و یا در صورت لزوم سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

داوطلبان در صورت نیاز به درخواست بررسی مجدد نمره کل سابقه تحصیلی لازم است به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. طبق تاکید سازمان سنجش به درخواست‌هایی که به سایر روش‌ها ارسال شود، هیچ‌گونه پاسخی داده نخواهد شد.
نظرات بینندگان