کد خبر: ۴۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

ضرورت ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس دولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت ارتقاء کیفیت آموزشی با اولویت مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: مشارکت و همکاری والدین در مدیریت مدرسه به بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی منجر می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، محمد مهدی کاظمی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و روسای مناطق ۲۱گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهارکرد: رویکرد ستاد بازگشایی مدارس در مهر امسال ارتقاء کیفیت آموزش با اولویت قرار دادن مدارس عادی دولتی است.

وی افزود: برای ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی در گام اول، توانمندسازی مدیر و معاون مدرسه مهم است و باید در این راه از ظرفیت جوانان مومن، انقلابی، شجاع و خلاق برای مدیریت مدارس عادی دولتی بهره برد.

کاظمی ادامه داد: مهم‌ترین فردی که در تحول مدرسه نقش تعیین کننده‌ای دارد، مدیر مدرسه است و به همین خاطر انتخاب و انتصاب مدیران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به ضروت جلب مشارکت در امور مدرسه، بیان کرد: جلب مشارکت و همکاری والدین در تمام ابعاد مدیریتی مدرسه قطعا در بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدرسه موثر است.

کاظمی تصریح کرد: برگزاری رویداد الف تا یک اتفاق عظیم در مجموعه آموزش و پرورش بود و با هدف اشتراک گذاری تجربه‌های موفق مدیران و معلمان برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: هدف نهایی رویداد «الف تا» تکثیر و اشاعه الگوهای موفق آموزشی بود و این رویداد محلی شد تا معلمان و مدیران ما بتوانند ایده‌های خود را اجرایی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان افزود: این رویداد نمایشی اثربخش از آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و معلمان برای عموم بود. همچنین اثبات شد که تحول فقط بر روی کاغذ نیست و می‌توان در محروم‌ترین مناطق و استان‌ها تحول را در مدارس ایجاد کرد.
نظرات بینندگان