کد خبر: ۴۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

آیفون ۱۵ با حافظه ۲ ترابایتی می‌آید؟

طبق شایعه جدیدی که در چین منتشر شده، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، با گزینه جدید دو ترابایت حافظه، عرضه خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، به گفته حساب جمع آوری خبر yeux در وبلاگ کورین ناور، یک منبع تامین کننده تائید کرده است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، با دو برابر حافظه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، عرضه خواهند شد.

بعلاوه، پایگاه خبری مک رومرز، یک حساب ویبو را شناسایی کرد که در آخر هفته گذشته، همین ادعا را مطرح کرد و افزود که مدل‌های پرو احتمالا با حداقل ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شوند که بیشتر از حداقل ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای مدل‌های آیفون ۱۴ است.

در سناریوی دومی، اپل می‌تواند چهار گزینه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت را حفظ کند. چنین گزینه ظرفیت ذخیره سازی بزرگی می‌تواند با این شایعه که اپل قرار است قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را امسال افزایش دهد، همخوانی داشته باشد.

مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ و جف پو، تحلیلگر فناوری گفته اند که انتظار دارند قیمت مدل‌های پرو، امسال افزایش داشته باشد. این تحلیلگر بر این باور است که قیمت آیفون ۱۵ پرو می‌تواند از ۱۰۹۹ دلار شروع شود که بالاتر از قیمت آغازین ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو باشد. اگر این صحت داشته باشد، در این صورت، قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند از ۱۱۹۹ دلار شروع شود.

البته ممکن است شایعه حافظه دو ترابایتی، درست نباشد و اپل تنها قیمت گوشی‌ها را افزایش دهد تا درآمدش را در بحبوحه رکود بازار، تقویت کند. سال گذشته هم شایعه شده بود که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با گزینه حافظه دو ترابایتی عرضه می‌شوند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مک رومرز، اپل برای نخستین بار، گزینه ظرفیت ذخیره سازی یک ترابایت را برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. گزینه جدید بیشتر به دلیل قابلیت‌های جدید دوربین مانند ویدئوهای ProRes بود.
نظرات بینندگان